آف کار پوت

آف کار پوت یک وبسایت جهت بروز رسانی دانش روز

آف کار پوت

آف کار پوت یک وبسایت جهت بروز رسانی دانش روز

مزایای انواع باربیکیو آپارتمانی

یکی از بهترین روش‌ها برای کباب‌پز کردن و پخت کباب استفاده از باربیکیو است که می‌توان آن را درقسمت‌های داخلی خانه مانند پاسیو، حیاط خلوت، بالکن و حیاط نیز تعبیه کرد. عده زیادی این کباب‌پز را در بالکن خانه‌های آپارتمانی قرار می‌دهند. به عبارت دیگر اینگونه هم می‌توان گفت که باربیکیو یک روش پخت است که با قرار دادن انواع مواد غذایی مانند مرغ، گوشت یا ماهی بر روی حرارت آن در فضای باز ساخته می‌شود. به منظور تامین انرژی حرارتی در همه باریکیوها از جمله آجری از زغال، اجاق گاز برقی یا اجاق گازی و چوب هم می‌توان استفاده کرد. 

 باربیکیو چیست؟

باربیکیو یا BBQ تا حد زیادی مورد سوء استفاده عموم قرار گرفته است. به این معنا که این اصطلاح هر چیزی است که روی کوره پخته می‌شود، یعنی «روش پخت‌وپز» است. بین گریل کردن و کباب پز تفاوت آشکاری وجود دارد. اگر گوشت را گریل می‌کنید، به معنی آن است که آن را روی حرارت مستقیم آتش می‌پزید.

 این روش پخت‌وپز سالم است، زیرا روغن‌ها یا چربی‌ها به ندرت مورد استفاده قرار می‌گیرند.از طرف دیگر، باربیکیو «فرآیند یا روش بلند کردن دود در زمان پخت گوشت در دماهای پایین برای مدت طولانی است.» شما تکه بزرگی از گوشت خام را می‌گیرید و آن را دودی می‌کنید.

 در نهایت، باربیکیو یک وسیله پخت‌وپز است که در بیرون از منزل به کار می‌رود و منبع گرمای آن را از چوب، گاز یا ذغال چوب است. اغلب به صورت پایه‌دار است و برای پختن مواد غذایی، باید آن‌ها را بر روی توری فلزی قرار داد.در اصل، تا زمانی که شما با استفاده از آتش آشپزی می‌کنید، عملاً در حال کباب کردن غذا هستید. تفاوت اصلی در این است که شما ممکن است در حال پخت‌وپز با یک منبع حرارت مستقیم یا غیر مستقیم باشید.

 گرمای مستقیم جایی است که منبع گرما نزدیک یا به طور مستقیم زیر غذایی است که شما در حال پخت‌وپز هستید، آشپزی غیرمستقیم جایی است که منبع گرما جدا از غذا بوده و هدف دودی کردن مواد خوراکی است. به هر حال، استفاده از BBQ طعم متفاوتی را نسبت به سایر روش‌های پخت‌وپز معمولی به وجود می‌آورد.

دیزاین باربیکیو برای حیاط و بالکن و پشت بام :

از باربیکیو در فضای باز نظیر حیاط و بالکن و تراس و روف گاردن و پشت بام و … استفاده می شود و باربیکیو علاوه بر اینکه کاربردی است باعث زیباتر به نظر رسیدن فضای باز می شود.اگر خانه شما آپارتمانی است می توانید در گوشه مناسبی از بالکن باربیکیو را بسازید همچنین می توانید بخشی از روف گاردن و حیاط منزل یا ویلای خود را به ساخت باربیکیو اختصاص دهید.

باربیکیوها در انواع مدل های کاربردی و ساده طراحی می شوند که انتخاب هر یک از این مدل ها به میزان بودجه و اندازه فضایی که برای ساخت کباب پز در نظر گرفته اید بستگی دارد.اگر شما تمایل دارید باربیکیو طراحی کاربردی داشته باشد بهتر است کابینت ها و سینک ظرفشویی را در زیر پیشخوان آن تعبیه کنید و از کابینت ها برای نگهداری وسایل و لوازم مخصوص استفاده نمایید.

باربیکیوها چند نوع هستند و دارای چه ویژگی هایی می باشند ؟

باربیکیوها در انواع مدل های مختلف موجود می باشند که هر یک دارای ویژگی های خاصی هستن

1. کباب پز گازی :

این مدل کباب پز از انواع طرح های پرکاربرد و محبوب در سراسر جهان است و عمده ترین نوع سوختی که در طراحی باربیکیو به کاربرده می شود گاز مایع یا همان گاز شهری می باشد و از این مدل اغلب در خانه های شهری استفاده می شود و شما می توانید این نوع باربیکوها را در تراس و پشت بام و حیاط و بالکن و … قرار دهید و از آن نهایت استفاده را ببرید همچنین این نوع کباب پز به راحتی تمیز می شود.

2.کباب پز زغالی:

این مدل کباب پز از محبوب ترین انواع کباب پزها به شمار می رود زیرا اغلب افراد به درست کردن کباب روی ذغال علاقه زیادی دارند و طعم کباب ذغالی را بیشتر از انواع کباب های دیگر دوست دارند.

مزایای انواع باربیکیو آپارتمانی–:

 همانطور که در مقدمه هم اشاره‌ای به این موضوع داشتیم استفاده از باربیکیو آپارتمانی بر خلاف انواع قدیمی آن که موجب سفت و خشک شدن گوشت می‌شد، از هرگونه خشک شدن گوشت جلوگیری کرده و آب موجود در آن را حفظ می‌کند.

– در نوع کباب‌پز ذغالی که طرفداران زیادی هم دارد، طعم دودی که به گوشت وارد می‌شود استفاده از آنها را جذاب‌تر می‌کند.–

 در این نوع باربیکیو آپارتمانی بر خلاف نوع سنتی آنها که حرارت به سختی کم یا زیاد می‌شد حرارت و آتش قابلیت تنظیم دارند و از خامی یا سوختگی کباب جلوگیری می‌شود.– باربیکیوها این قابلیت را دارند که به صورت خودکار قطع می‌شوند و شما می‌تواند به دیگر کارهایتان در آشپزخانه برسید.– ایمنی در هنگام کار با انواع باربیکیو آپارتمانی هم از مزایای دیگری است که از بروز حوادث ناشی از روشن کردن آتش جلوگیری می‌کند.