آف کار پوت

آف کار پوت یک وبسایت جهت بروز رسانی دانش روز

آف کار پوت

آف کار پوت یک وبسایت جهت بروز رسانی دانش روز

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی

فضای زیرشیروانی از آن دسته فضاهایی است که برخی آن را رها می‌کنند و به آن کاربری انباری می‌دهند و برخی دیگر، رویای آن را دارند. داشتن یک اتاقی در بالاترین نقطه خانه بسیار هیجان‌انگیز است. اینکه شما در بالاترین نقطه خانه، اتاق خوابی دنج و آرامش‌بخش داشته‌باشید، حس خوبی را به‌ همراه دارد. شما می‌توانید به کمک ایده های خلاقانه و جذاب از فضای زیرشیروانی استفاده بهینه‌کنید و آن را بخشی از دکوراسیون داخلی خود بدانید و به‌کمک طراحی حرفه‌ای و جذاب فضایی خاص طراحی‌کنید. 

 دکوراسیون اتاق زیر شیروانی و ایده‌هایی برای استفاده از آن :

بسته به مساحت اتاق زیر شیروانی و تعداد پنجره‌های کار گذاشته در آن، استفاده‌های زیادی از این فضا می‌شود، در زیر به برخی از کاربردهای اتاق زیرشیروانی اشاره می‌کنیم:

1. اتاق تکالیف بچه ها:

اگر میبینید فرزندانتان مقاله ها، کتابهای درسی را در کل خانه پخش میکنند، اتاق زیر شیروانی شما می تواند یک فضای کاری کامل باشد.محیطی آرام و به دور از تلویزیون و بازی های ویدئویی است، چند صندلی راحت در اتاق قرار دهید و فضای خالی را به یک مکان مسالمت آمیز برای بچه ها تبدیل کنید ، فقط از قفسه ها با وسایل آموزشی استفاده کنید.

2.اتاق مطالعه واتاق کار:

اتاق زیر شیروانی همین طور فضایی دنج و بی‌سروصدا برای مطالعه است، بنابراین می‌توانید کتابخانه‌تان را در این فضا قرار دهید.

در یک خانه کوچک اختصاص دادن یک اتاق جداگانه برای اتاق کار خانگی یا کتابخانه همیشه دشوار است. اما در طراحی دکوراسیون اتاق زیر شیروانی می‌توانید یک محل دنج را برای حفظ حریم خصوصی، مطالعه یا انجام کارهای شخصی خود در نظر بگیرید. برای داشتن یک کتابخانه یا محل کار به فضای چندان بزرگی نیاز نخواهید داشت. قفسه‌های کتاب از کف تا سقف، یک مبل نرم راحتی با چند کوسن برای استراحت یا یک صندلی گهواره‌ای با یک فرش کرکی می‌توانند فضایی آرام‌بخش را برای مطالعه فراهم کنند.

3.پاتوق نوجوان:

این یک موضوع طبیعی است که نوجوانان تمایل دارند با همسالان خود در ارتباط باشند. با این حال، شما حداقل میتوانید آنها را در خانه خود نگه دارید اگر یک فضای خصوصی را برای آنها تدارک ببینید.یک مکان پاتوق نوجوان ممکن است شامل یک سیستم تلویزیون و دستگاه بازی، یک بلندگو برای تلفنهای خود، تعداد زیادی شارژر و حتی یک یخچال کوچک برای رفع این اشتهای بی پایان است.

4. دکوراسیون اتاق زیر شیروانی به سبک مدرن:

سبک مدرن رنگ‌بندی متنوع و طرح‌های ساده و زیبایی دارد، رنگ‌ها در این سبک روشن و پرانرژی هستند. مبلمان در این سبک از اشکال هندسی الگو می‌گیرد و بیشتر از جنس فلز، شیشه و چوب ساخته می‌شود.


دکوراسیون اتاق زیر شیروانی به سبک مینیمال:

ساده بودن از مشخصات سبک مدرن مینیمالیسیتی است. در این سبک معمولاً از رنگ‌های خنثی مثل سفید، خاکستری، طوسی، بژ، دودی، کرمی و … استفاده می‌شود که به راحتی در کنار رنگ‌های دیگر قرار می‌گیرند. حضور نور و روشنایی در محیط نیز از مشخصه‌های این سبک است. سبک مینیمال در طراحی فضاهای کوچک انتخاب مناسبی است. چیدمانی ساده، وجود نور و رنگ‌های روشن فضا را بزرگ جلوه می‌دهد.


دکوراسیون اتاق زیر شیروانی به سبک روستیک:

در سبک روستیک از متریال طبیعی استفاده می‌شود، به طوری که از نظر فرم و بافت به طبیعت نزدیک باشد. این سبک ساختاری خام و نپخته با جزئیات زمخت و ناصاف دارد و بر آن است تا احساس و الهامی از طبیعت را در فرد زنده کند. شاخه‌ها و تنه درخت در کنار الیاف و کناف، متریال اصلی این سبک محسوب می‌شود.روستیک واژه‌ای لاتین به معنای روستا می‌باشد. دلیل این نامگذاری استفاده از متریال طبیعی مثل چوب و نور خورشید در این سبک است. وسایل در این سبک چوبی، ساده و دست‌ساز است و با تراشکاری و نازک‌کاری تزیین نمی‌شود، در واقع وسایل باید حالت طبیعی خود را حفظ کنند. در این سبک از گیاهان نیز استفاده می‌شود، زیرا گیاهان نمادی از طبیعت محسوب می‌شوند.

دکوراسیون اتاق زیر شیروانی به سبک معاصر:

یکی دیگر از انواع سبک‌های دکوراسیون سبک معاصر می‌باشد که ترکیبی از سبک مدرن و کلاسیک است. سبک معاصر مانند سبک مینیمال سبکی ساده و بی‌پیرایه است. مبلمان در این سبک از چوب ساخته می‌شوند و با رنگ‌های خنثی و ساده، اشکال و خطوط ساده و مستقیم طراحی می‌شود. سبک معاصر با رنگ‌های خاکستری، سیاه و سفید شناخته می‌شود.

کلام پایانی:

هنگامی که گرما یا رطوبت در اتاق زیر شیروانی جمع شود و از طریق منافذ مناسب، هوا و گرما خارج نشود، مشکلاتی ایجاد خواهد شد. اگر از این اتاق به عنوان انبار استفاده نمی‌کنید، سیستم تهویه مناسبی را باید برای آن در نظر بگیرید. هیچ عایقی در زیر سقف شیروانی وجود ندارد، بنابراین این اتاق اغلب در تابستان بسیار گرم و در زمستان بسیار سرد می‌شود.