آف کار پوت

آف کار پوت یک وبسایت جهت بروز رسانی دانش روز

آف کار پوت

آف کار پوت یک وبسایت جهت بروز رسانی دانش روز

مکمل رنگ سبز در دکوراسیون داخلی چه رنگی است؟

با سلام رنگ سبز در هر جایی که باشد برای چشم انسان آشنا است زیرا رنگ اصلی طبیعت است. استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون بر واقعیت مبتنی بر علم استوار است. به این دلیل که تمایل مردم به رنگ طبیعی حتی در یک فضای بسته را توضیح می‌دهد. بنابراین، طراحان داخلی سخت به دنبال استفاده از مکمل رنگ سبز در دکوراسیون داخلی هستند. اما بیایید ببینیم ترکیب سبز با رنگ‌های دیگر برای فضای داخلی تا چه اندازه کاربردی است؛ پس تا انتهای مقاله همراه من باشید.

  راهنمای داشتن دکوراسیون با رنگ سبز در خانه :

شرکت پانتون در سال ۲۰۱۳ طی یک نظرسنجی، نظر اغلب مردم جهان را درباره رنگ محبوبشان جویا شد و براساس نتایج بدست آمده از این نظرسنجی، رنگ سبز به عنوان رنگ مورد علاقه اکثریت مردم جهان معرفی شد. سرانجام در سال ۲۰۱۷ شرکت پانتون این رنگ را به عنوان رنگ سال انتخاب کرد. رنگ سبز، در ذهن هرکسی تداعی‌کننده فصل بهار است. به همین جهت برخی، برای داشتن یک دکوراسیون با رنگ سبز سعی می‌کنند از گیاهان متنوع آپارتمانی استفاده کنند.

روانشناسی رنگ :

در روانشناسی رنگ‌ها هر رنگی دارای ویژگی‌های مخصوص به خودش است که رنگ سبز نیز دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خودش است. این رنگ، رنگ طبیعت است و سرشار از انرژی عشق به خانواده و دوستان است. رنگ سبز از ترکیب رنگی آبی و زرد ساخته می‌شود و در دسته رنگ‌های سرد قرار دارد. این رنگ با آرامش که به همراه دارد تعادل و توازن را در فضا برقرار می‌کند. زیبایی و جذابیتی که با رنگ سبز می‌توانید تجربه کنید، بی انتها است. استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون جایگاه ویژه‌ای دارد.


پالت رنگ سبز:

همنشینی رنگ‌ها در کنار هم، با تکیه بر دانش رنگ شناسی و الهام از طبیعت، تصاویر زیبا و چشم نوازی را ایجاد می‌کند. نکته مهم در این میان حفظ تعادل است. برای آشنایی بیشتر، برخی از پالت‌های رنگی رایج (با غلبه رنگ سبز) را برایتان آورده ایم.

ترکیب رنگی سبز:

این رنگ جزء رنگ‌های ثانویه است که از ترکیب دو رنگ اصلی، آبی و زرد به دست می‌آید. سبز، در چرخه رنگ‌ها، جزء رنگ‌های سرد و خثی قرار دارد . به طور کلی این رنگ بسیار مقدس است ، به طور کلی با استفاده از این رنگ میتوانید انرژی منفی خود را به انرژی مثبت تبدیل کنید . 


تاثیرات باور نکردنی این رنگ بر رفتار افرادچگونه است؟

۱. رنگ سبز، به بهبود التهابات مفاصل کمک می‌کند.

۲. سرعت مطالعه را در دانش‌آموزان افزایش می‌دهد و از این رو یک رنگ مناسب برای اتاق مطالعه محسوب می‌شود.

۳. استفاده از این رنگ، برای اشخاصی که دچار افسردگی یا استرس‌های روزانه هستند توصیه می‌شود.

۴. رنگ سبز، حس توازن و تناسب را در ذهن انسان تداعی می‌کند.

۵. هریک از تناژهای رنگ سبز، احساسات خاصی را در انسان ایجاد می‌کند. به عنوان مثال سبز تیره، حس جاه‌طلبی را در انسان به وجود می‌آورد. سبز زیتونی حس امنیت و آرامش را به فرد القا می‌کند. سبز روشن نیز، تداعی کننده حس هیجان است.

۶. کارشناسان علم روانشناسی بر این باورند که استفاده از رنگ سبز در دکوراسیون منزل، در بهبود روابط اجتماعی افراد خجالتی نیز موثر می‌باشد.

اتاق نشیمن :

نخستین مکانی که افراد پس از ورود به منزل شما با آن مواجه می‌شوند اتاق نشیمن می‌باشد. همین یک جمله کافی است تا به نحوه چیدمان این اتاق توجه ویژه‌ای شود. امروزه ترویج زندگی آپارتمانی، سبب شده تا اغلب مردم از طبیعت فاصله بگیرند. یکی از بهترین راه‌هایی که می‌توانید لحظاتی را دور از هیاهوی زندگی شهری سپری کنید این است که در فضا‌های آفتابگیر اتاق نشیمن، از گیاهان آپارتمانی استفاده کنید تا رنگ سبز اتاق نشیمن خود را بیشتر کنید.

مکمل رنگ سبز در دکوراسیون چه رنگ‌هایی هستند؟

طراحان، رنگ سبز را انعطاف پذیر می‌دانند. این رنگ می‌تواند به زیبایی در تزیینات سقف و دیوار پوشانده شود و یا در مبلمان، وسایل دکوراسیون و غیره استفاده شود. با این حال، مزیت اصلی رنگ سبز سازگاری با تمام طیف‌های رنگی است.وظیفه اصلی طراح داخلی ایجاد هماهنگی بین رنگ‌هایی است که مکمل رنگ سبز هستند تا به فضای داخلی سبک متفاوتی ببخشد و احساس راحتی را تداعی کنند. مکمل‌های رنگ سبز در دکوراسیون به شرح زیر هستند:

رنگ سفید و سبز در فضای داخلی:

رنگ سفید در ترکیب متعادل با رنگ سبز احساس سبکی را ایجاد می‌کند. پالت سبز روشن برای هر اتاقی مانند اتاق نشیمن، اتاق کودکان، آشپزخانه یا حمام مناسب است. رنگ سفید در فضای داخلی یک اتاق کوچک امکان بزرگنمایی بصری و ایجاد وجود هوا و آزادی در آن را فراهم می‌کند.ترکیب دیوارهای سفید با مبلمان سبز در آشپزخانه یا قفسه‌‌ها با ظروف سفید در پس زمینه‌ای از دیوارهای سبز روشن نمونه‌هایی از این ترکیب رنگی هستند. همین اصل ممکن است در دکوراسیون اتاق کودک نیز صادق باشد.

رنگ قرمز و سبز دردکوراسیون داخلی:

ترکیبی از قرمز و سبز به ندرت توسط طراحان استفاده می‌شود. این امر به دلیل ماهیت تهاجمی قرمز به عنوان مکمل رنگ سبز در دکوراسیون است. از رنگ قرمز و سبز می‌توان در فضای داخلی استفاده کرد اما باید رنگ آن رقیق شود. به عنوان مثال برای سبک کلاسیک ترکیب دیوارهای سبز تیره با پرده‌هایی به رنگ شرابی انتخابی عالی هستند.برای روشن‌تر کردن فضا، یک پالت رنگی روشن از سبز و قرمز اصلی‌ترین عناصر هستند.

 به عنوان مثال، فرش‌‌ها، کوسن‌‌ها، تابلو فرش‌ها و غیره می‌توانند قرمز باشند و عناصری مانند پرده از سبز روشن زینت داده شود.


ترکیب رنگ سبز و صورتی :

ترکیبی از رنگ‌های صورتی و سبز می‌تواند حس تابستانی ایجاد کند. این ترکیب رنگی باعث ایجاد خلق‌وخوی شاد در فضایی مثبت می‌شود. صورتی و سبز در فضای داخلی ممکن است از طریق رنگ دیوار و روکش مبلمان با یکدیگر ترکیب شوند. پرده‌هایی با نقوش گل‌های صورتی به‌همراه مبلمان سبز به فضا ظاهری جذاب و تازه می‌بخشند. چنین پالت رنگی از صورتی و سبز برای اتاق خواب، آشپزخانه، اتاق نشیمن و اتاق کودکان مناسب تلقی می‌شوند.


ترکیب رنگ خاکستری و سبز :

مکمل رنگ سبز در دکوراسیون می‌تواند رنگ خاکستری باشد. دکوراسیون اتاق با ترکیب رنگ‌های خاکستری و سبز اصالتی ظریف را نشان می‌دهد. از لحاظ ظاهری این طراحی ساده به نظر می‌رسد اما از نظر حرفه‌ای، ظرافت هنری را منعکس می‌کند. رنگ‌های سبز و خاکستری در فضای داخلی به ویژه برای محل‌های اداری، مراکز تجاری و حتی منازل عالی هستند. ترکیبی از دیوارهای سبز با مبلمان چرمی و پرده‌های خاکستری را امتحان کنید. چنین ترکیب رنگی ممکن است برای یک اتاق نشیمن، آشپزخانه و راهروها مناسب باشد.