آف کار پوت

آف کار پوت یک وبسایت جهت بروز رسانی دانش روز

آف کار پوت

آف کار پوت یک وبسایت جهت بروز رسانی دانش روز

تزیین خانه با دکوری های زیبا

دکوری چیست؟ 

می توانید به این سؤال پاسخ دهیدو یا باز هم درگیر وسواس های عجیب و غریب در پیدا کردنِ بهترین پاسخ می‌شوید.اجازه دهید قبل از شما، ما پاسخ سؤال را بدهیم؛ به هر چیزی که برای تزئین منزل، محل کار، و همچنینمحل رفت و آمد بشر استفاده می شود دکوری گفته می شود. توجه کردید؟ هر چیزی. می توان از یک تکهچوب خشک برای دکوراسیون و تزئین استفاده کرد. می توان از یک مجسمۀ گران قیمت به عنوان دکوری استفاده کرد.

می توان از یک کفش یا پوتین کهنه با کمی تغییرات به عنوان تزئینات و دکوراسیون منزل استفاده کرد.پس هر چیزی، باز هم تاکید می کنیم هر چیزی می تواند به عنوان دکوری استفاده شود.

فکر کنید پس از ساعتها کار و تلاش، خسته و کوفته به منزل رسیده اید. بعد از شستن دست و صورت پشت میز غذاخوری نشسته اید. همین که اولین قاشق غذا را در دهان می گذارید چشمتان به میز تلویزیون و طبقه های خالی آن می افتد. اینجاست که حس می کنید چیدمان منزل و میز تلویزیون چیزهایی کم دارد، چیزهایی به نام دکوری. 

 با انواع دکوری بیشتر آشنا شویم :

هم اکنون وسایل و تزئینات بسیار زیاد و گوناگونی در گالری ها و فروشگاه های متعدد به عنوانوسایل دکوری به فروش می رسد که هر کدام زیبایی خاص خود را دارد. برای اینکه بهترین دکوریرا داشته باشیم بهتر است کمی بیشتر با برخی از آنها آشنا شویم. با ما همراه باشید:

شمع وارمر یا شمع آسو:

یکی از بهترین وسایل و چیزهای رنگارنگی که می توانید برای زیباسازی منزل و به عنوان دکوریاستفاده کنید همین شمع های وارمر و شمع آسو می باشد. شمع هایی بسیار زیبا که حس فوق العاده ای به بیننده القا می کند. این شمع ها را می توانید هم در اطراف تلویزیون، هم روی میز صبحانه و در کنارقوری چای و قهوه قرار دهید. هر استفادۀ دیگری در هر کجای منزل که خواستید از آنها بکنید، باور کنیددکوراسیون و چیدمان منزل با شماست فقط با شما، اینجا ملک شماست، شروع کنید.


ساعت های رومیزی زیبا:

حتماً انواع ساعت های رومیزی را که چندین سال است به وفور وارد بازار شده دیده اید. این ساعتهابهترین سوژه به عنوان دکوری هستند، داخل بوفه، روی شلف دیواری و حتی روی میز عسلی کنار مبلتان.با خیال راحت آن را در منزل چیدمان کنید. سعی کنید ساعت را در کنار سوژه هایی با رنگ مخالف قرار دهید تا زیبایی و جذابیتش بیشتر به چشم بیاید.

انواع شکلات خوری :

واقعاً فکر می کنید باید تمامی شکلات خوری های خود را داخل کابینت آشپزخانه مخفی کنید؟

اصلاً اینطور نیست. معمولاً شکلات خوری ها از زیباترین ظروف منزل هستند که خانمها در انتخاب آنها بیشترین دقت را می کنند، پس چرا باید آنها را مخفی کرد؟

!همین الآن دست به کار شویدو آنها را روی میزهای منزل یا داخل بوفه و یا هر جای دیگری که دوست دارید قرار دهید.آنها بهترین دکوری شما هستند، شک نکنید.


سبدهای کوچک حصیری یا بامبو:

همیشه کالاهای چوبی و یا دست ساز یکی از بهترین دکوری های منازل بوده اند.این مربوط به امروز و دیروز نیست، تا جایی که یادمان هست بوده. می توانید از سبدهایحصیری دست سازِ بسیار زیبایی که در بازار موجود است و یا سبدهای بامبو برای تزئین منزل استفاده کنید. سبدها را روی میز گذاشته و داخلش را پر از گل کنید.یا این سبدهای جذاب را داخل بوفه گذاشته و داخلش را پر از تیله های شیشه ای ریز و درشت کنید.وقتی چراغ های بوفه روشن شود، تیله ها آنچنان نمایی خواهند داشت که نگو. امتحان کنید.شما می توانید با خرید یا استفاده از وسایل موجود در منزلتان بهترین دکوری را ایجاد و زیباترین چیدمان منزل را شکل دهید. فقط باید کمی حوصله و وقت صرف کنید، همین.

ایده های شما بهترین سازندۀ دکوری هستند:

معرفی و آموزش چند ایدۀ ناب همیشه هم قرار نیست برای تهیۀ انواع دکوری وقت با ارزش خود را در فروشگاه ها و پاساژهای مختلف تلف کنیم.با کمی وقت صرف کردن می توانیم از همین چیزهایی که در داخل خانه اطرافمان قرار دارد بهترین دکوری را ساخته و در زیباتر کردن محل زندگی مان استفاده کنیم. باور کنید اینها فقط حرف نیست بلکه می توانید با کمی دقت وحوصله ، بهترین دکوری ها را بسازید.کمی فکر کنید. حتماً یک ایدۀ جذاب در ذهنتان برای ساخت یک وسیلۀ زیبا دارید. 

مثلاً به این چند ایدۀ جذاب توجه کنید:

ساخت قاب عکس با بشقاب :

بله درست است. می توانید با یک بشقاب، قاب عکسی ایستاده یا دیواری بسازید.بسیار راحت است. برای این کار ابتدا یک بشقاب زیبا را برداشته و با کمی رنگ روغنی و قلم مو یک طرف آن را باطرح هایی زیبا مثلاً ابر و یا رودخانه ای زیبا نقاشی کنید. نترسید، هر جای کار خراب شد، رنگ را پاک کرده و از ابتدا شروع کنید.وقتی کشیدنِ تصاویر بر روی یکی از طرفینِ بشقاب تمام شد، اجازه دهید رنگ کاملاً خشک شود. حال اگر می خواهیدقاب عکس را بصورت ایستاده روی میز قرار دهید باید یک تکه چوب یا یک تکه فلز یا حتی یک تکه مقوای صحافی(ضخیم و محکم مانند چوب است) را مانند پایه قاب عکس بریده و با چسب حرارتی پشت بشقاب یا همان قاب عکس دکوری خود بچسبانید.

حال قاب عکس آماده است و می توانید یکی از بهترین عکس های خود را وسط بشقاب و یا کمی گوشه تربچسبانید تا طرح هایی که با قلم مو کشیده اید هم مشخص باشد.

اگر می خواهید قاب عکس را روی دیوار منزل آویزان کنید، یک تکه سیم گلسازی را بردارید و رویۀ پلاستیکی آن را در بیاورید. سپس سیم لخت شده را تقریباً به اندازۀ ۵ سانتیمتر ببرید. حال باید سیم را خم کرده تا مانندنعل اسب شود تا بتوانید قاب را از طریق آویزان کنید.

 سپس آن را پشت بشقاب بچسبانید، به همین راحتی.وقتی چسب خشک شد، عکستان را روی بشقاب چسبانده و سپس بشقاب دکوری یا بشقابِ قاب عکس دکوری خود را بر روی دیوار آویزان کنید و از دیدن آن حسابی لذت ببرید.

این فقط یک ایده از هزاران ایده ایست که می توان آن را به راحتی و با کمترین چیزها پیاده کرد و یک دکوری زیبا و جذاب ساخت.تمایل دارید یک ایدۀ جالب دیگر را در زمینۀ همین قاب عکس آموزش دهیم؟! پس در ادامه با ما همراه باشید.

ساخت قاب عکس با چنگال :

شاید الآن با دیدن جمله تعجب کرده باشید. واقعاً با چنگال هم می توان قاب عکس ساخت؟!

 در پاسخ بایدگفت: بله.

 این کار به راحتی و در کمتر از ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به خوبی قابل انجام است. 

یک دکوری زیبا با یک چنگال. قاب عکسی بسیار جالب و بامزه.خب بیایید شروع کنیم. اینجا باید از یکی از چنگال های آشپزخانۀ خود دل بکنید. چاره ای نیست،گاهی بایداز بعضی چیزهایی که دوست داریم بگذریم! حال که چنگال را آورده اید، سعی کنید ۲ دندانۀ وسطیِ چنگال را رو به عقب خم کنید.

 نترسید و این کار را به راحتی انجام دهید. بعد از اینکه خم شدند وقتی چنگال راروی پایه های خم شده و صاف گذاشتید باید سرپا بماند و نیفتد. 

داریم کم کم به یک دکوری زیبا نزدیک می شویم.خب حالا آن دو دندانۀ طرفین چنگال را که هنوز صاف هستند، فقط نوکشان را کمی به سمت جلو و بالاخم کنید تا نوک آنها به شکل قلاب در بیاید. پس دو دندانۀ وسطی به سمت عقب و دو دندانۀ وسطی نوکشان کمی به سمت بالا تا شبیه قلاب شود. 

تقریباً قاب عکس دکوری رومیزی شما آماده است.

حال می توانید یکی از عکس های زیبای خود به همراه خانواده را به صورت ایستاده درون این قلابهایی کهخم کردید قرار دهید تا نیفتد. همچنین می توانید عکس را از پشت به چنگال با کمی چسب بچسبانید واین « دکوری چنگالِ قاب عکس » را روی میزتان یا داخل بوفه تان قرار دهید.شک نکنید. مطمئن باشید دوستان و آشنایان شما با دیدن این ایدۀ بامزه کلی کیف خواهند کرد.

ساخت گلدانی زیبا با جای کرم :

امروزه خانمها به وفور از انواع کرم استفاده می کنند. کرم هایی با ابعاد بزرگ و کوچک. تا حالا به قوطیکرمها دقت کرده اید. واقعاً زیبا هستند، زیبا و بسیار مقاوم. معمولاً از بهترین مواد اولیه تولید شده اندچون با سلامتی افراد به طور مستقیم در ارتباط می باشند. همین قوطی های کرم یک دکوری جذابند!بعد از تمام شدن کرم لابد جعبه یا قوطی آنها را دور می ریزید.

 این کار اشتباهی ست. از این به بعدتمامی جای کرمها را نگه دارید چون می خواهیم با هم چند گلدان دکوری چشمگیر بسازیم. خب بیاییدشروع کنیم. یک جای کرم را خوب بشویید تا چرب نباشد. سپس مقداری فوم را به شکل و ابعاد جای کرم برش بزنید. سپس کمی چسب حرارتی یا چسب مایع کف قوطی بزنید و فوم را داخلش بچسبانید.تا اینجای کارِ ساخت دکوری خوب پیش آمده اید.حال باید تعدادی گل کوچک مصنوعی و یا شکوفه مصنوعی را داخل فوم ها فرو کنید. گل های کوچک مصنوعی را تهیه کرده و ساقۀ آنها را داخل فوم فرو کنید.

 تمام سطح جای کرم را پر از گل کنید به گونه ایکه گلها از طرفینِ قوطی کرم آویزان شوند. این حالت، زیبایی خاصی به گلدان دکوری شما می دهد.

اگر تمایل داشتید می توانید پس از شستن قوطی کرم ابتدا با کاغذ کادویی زیبا اطرافش را خوب بپوشانیدو سپس کمی خاک داخلش بریزید. حالا باید یک گل کاکتوس کوچک یا گل بنفشه ای کوچک را در آن بکاریدو روی میز کارتان در منزل یا اوپن آشپزخانه بگذارید.دیدید چقدر راحت است؟ به راحتی می توانید از وسایل دور ریختنی خود، یک دکوری بسیار جذاب بسازید،به همین راحتی.این سه ایده را گفتیم. حال نوبت شماست. 

با خود فکر کنید و به اطرافتان به دقت نگاه کنید. ببینید چه چیزهایی را اصلاً نیاز ندارید. مطمئن باشید به جای دور ریختن آنها، می توانید دکوری های زیبایی با آنها بسازید، دور ریختن معنا ندارد!

 آنها دکوری های زیبا و با ارزش شما هستند، دور نریزید!

آیا با دکوری های منزل می توان دکوری جدیدی ساخت؟

برای پاسخ به این سؤال ابتدا باید لیستی از لوازم دکوری خود تهیه کنید. خب بعد از اینکه تمامی آنها را یادداشت کردید نوبت به این می رسد که دکوری ها را جایی کنار هم جمع کنید. مثلاً داخل یکی از اتاق های منزل، کف اتاق تمام دکوری ها را بچینید.خب حالا باید کمی وقت صرف کنید و ببینید آیا می توان بعضی وسایل را با هم ترکیب کرد. مثلاً ۳ فنجان را ازدسته هایشان به هم چسبانده و آنها را سر و ته از سقف آویزان کنید. طرح بکر و جالبی خواهد شد.یا می توانید ترکیب و چینش دکوری ها را تغییر دهید. اگر قبلاً ۲ مجسمه را در یکی از طبقات بوفه کنارهم گذاشته بودید، حال می توانید جای آنها را با یک ظرف شیشه ای زیبا عوض کنید یا یکی از عروسکهارا داخل یک ظرف کریستال بنشانید. 

به همین راحتی هم وقت خود را به بهترین شکل ممکن پر کرده اید وهم با تغییر دکوراسیون منزل نیازی به هزینه کردن مجدد برای خرید لوازم دکوری جدید نیست.

گاهی حتی می توانید جای مبلمان و یا تلویزیون و دکوری های اطرافشان را تغییر دهید. باور کنید این کار آنقدردر تغییر دکوراسیون و تغییر روحیۀ شما مهم و تاثیرگذار است که خودتان باور نخواهید کرد. امتحان کنید.