آف کار پوت

آف کار پوت یک وبسایت جهت بروز رسانی دانش روز

آف کار پوت

آف کار پوت یک وبسایت جهت بروز رسانی دانش روز

ویژگی ها و مزایای چراغ دکوراتیو چیست ؟

یک ایده خوب در طراحی داخلی، استفاده از چراغ دکوراتیو برای بهبود عملکرد نور است. در حالی که داشتن نور کافی برای انجام کارهای روزانه ضروری است اما وسایل تزیینی می‌توانند عنصری زیبا برای دکوراسیون باشند. استفاده از چراغ‌های تزیینی می‌توانند جنبه زیبایی محیط را با نورپردازی عملکردی ادغام کند.یک چراغ دکوراتیو تنها یک وسیله‌ برای روشنایی فضای داخل نیست بلکه می‌تواند زینت بخش دکوراسیون داخلی شما شود. برای شناخت بیشتر چراغ دکوراتیو و نحوه استفاده از آن در محیط داخل،تا انتهای مقاله همراه من همراه باشید. 


 چراغ دکوراتیو چیست؟

چراغ باید به اندازه کافی فضا را روشن کند تا بتواند سبک دکوراسیون داخلی و زیبایی خود را به تمامی نشان دهد. همچنین مطمئن شوید که چراغ دکوراتیو کاملاً متناسب با نوع فضا باشد، یک چراغ در راهرو، متفاوت از اتاق خواب است. یک چراغ زینتی باید عملکردی نیز باشد و تنها به صرف زیبایی خریداری نشود زیرا کاربرد اصلی یک چراغ، روشن کردن فضای داخل است.

دکوراسیون و نورپردازی داخلی منازل، محیط کار، اتاق خواب، آشپزخانه و … از اهمیت ویژه ایی برخوردار است. چراغ دکوراتیو را می توان به عنوان “جواهرات معماری” تعریف کرد. در بسیاری از ساختمان ها، نورپردازی های تزئینی نقش مهمی در ایجاد سبک های طراحی ایفا می کند. هدف اصلی در طراحی نورپردازی با چراغ‌های دکوراتیو، جذابیت چشم و زیبایی فضا است. و این چراغ ها نقش بسیار مهمی در طراحی داخلی و محیط ها دارد.

کاربرد چراغ های دکوراتیو و اصول استفاده آن ها در نورپردازی :

نورپردازی و دکوراسیون از جمله موارد مهم در هر مکانی می باشد. چراغ های دکوراتیو از مواردی هستند که در طراحی نورپردازی های تزئینی داخلی و محیط های مختلف نقش بسیاری مهمی دارند. هدف از استفاده این چراغ ها ایجاد فضایی زیبا و جذابیت چشمی است. کاربرد چراغ های دکوراتیو معمولا در محیط های مختلفی نظیر لابی هتل ها، سالن های نمایش، گالری ها، موزه ها، فروشگاه ها، ساختمان های اداری و منازل می باشد.

انواع چراغ دکوراتیو:

سبک‌ها، الگوها، اشکال و اندازه‌های مختلفی از چراغ‌های دکوراتیو برای هر نوع سبک دکوراسیون در بازار موجود هستند. بنابراین، بیایید برخی از بهترین انواع چراغ‌های زینتی را معرفی کنیم:

لوسترهای دکوراتیو:

لوسترها فقط به عنوان چراغ‌های تزیینی برای اتاق نشیمن یا پذیرایی استفاده می‌شدند اما امروزه این لوسترها دارای طرح‌های مختلف مینیمالیستی و پیچیده برای آشپزخانه، اتاق خواب، سالن ورودی و حتی حمام هستند. برای افزودن زرق و برق به فضای داخلی، رنگ لوستر را طلایی انتخاب کنید.

مناسب برای فضاهای کاربردی زیر:

فضای نشیمن 

اتاق خواب 

آشپزخانه 

دفاتر

سالن  ورودی


چراغ‌های فانوسی:

اگر می‌خواهید جلوه‌ای حیرت انگیز به دکوراسیون داخلی خود بدهید، چراغ‌های فانوسی را انتخاب کنید. این چراغ‌ها نه تنها یک گذرگاه زیبا را فراهم می‌کنند بلکه به زیبایی فضاهایی که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند نیز کمک می‌کنند.مناسب برای فضاهای کاربردی زیر:

ورودی 

راهرو

سالن ورودی 

هال

چراغ‌های خطی آویزی:

چراغ‌های خطی آویزی عمدتاً به عنوان راه‌حل‌های روشنایی عملکردی طراحی شده‌اند که دارای استعداد زیبایی نیز هستند. چراغ‌های خطی آویزی در بین بسیاری از جوانان محبوب هستند. آن‌ها را می‌توان در هر نقطه از میز آشپزخانه تا میز مطالعه استفاده کرد.


چراغ‌های تزیینی ردیفی:

در سال‌های اخیر شاهد تغییرات زیادی در انواع چراغ دکوراتیو ردیفی بودیم. این مدل چراغ هم می‌تواند نور مورد نیاز فضا و زیبایی دکوراسیون را دوچندان کند. انعطاف پذیری چراغ‌های ردیفی به شما این امکان را می‌دهند که آن‌ها را در هر قسمتی از فضا که دوست دارید، استفاده کنید.


چراغ‌های دیواری:

چراغ‌های دیواری حس پیچیدگی و ظرافت منحصربه‌فردی را به طراحی داخلی می‌بخشند. آن‌ها مکمل عالی برای لوسترها و سایر چراغ‌ها هستند. چراغ‌های دیواری برای راهروها، فضاهای نشیمن، اتاق خواب‌ها و ادارات عالی هستند. این سبک روشنایی همچنین به عنوان نورپردازی عملکردی، چراغ‌های رو به پایین و چراغ‌های رو به بالا نیز استفاده می‌شوند.

چراغ های سقف توکار:

این نورپردازی را به شیوه‌ای ظریف در سقف به کار می‌برند. اگر می‌خواهید به جای ظاهری پُر جنب‌وجوش و تأثیرگذار برای فضای خود، ظاهری روشن‌تر و کامل‌تر داشته باشید، باید این نوع چراغ را انتخاب کنید. نورپردازی توکار در سقف نصب می‌شود و فقط نور را از خود متصاعد و یک حالت دکوراتیو زیبا و مینمیالیسیتی را نیز ایجاد می‌کند.


ویژگی ها و مزایای چراغ دکوراتیو چیست ؟

این چراغ ها دارای قیمت نسبتا پایین و مقرون به صرفه می باشند.

هماندد لامپ های ال ای دی، انرژی بسیار کمی مصرف می کنند، در نتیجه هزینه های برق مصرفی را تا حد زیادی می کاهند.

بازده نوری آن ها ۸ برابر لامپ های معمولی هالوژنی است.طول عمر بسیار بالایی دارند.پرتاب نور آن ها مناسب است.

ظاهر شیک و زیبایی دارند و برای دکوراسیون فضاهای مدرن و شیک و مجلل بسیار کارآمد هستند

بسیار با دوام هستند در برابر شکستگی مقاوم می باشند.

دارای رنگ های مختلفی هستند و می توان در طیف مختلفی از رنگ ها از آن ها استفاده کرد.

کاملا دوست دار طبیعت هستند و در تولید آن ها از هیچگونه مواد سمی استفاده نشده است.

به هیچ عنوان گرما تولید نمی کنند، در حقیقت حدود ۹۰ درصد از انرژی مصرفی آن ها به نور تبدیل می شود، در نتیجه هنگام لمس، دست را نمی سوزانند.

دارای اندازه ی نسبتا کوچکی هستند و می توان از آن ها به صورت سقفی، دیواری و … استفاده کرد.


چراغ دکوراتیو ال ای دی چیست ؟

چراغ های دکوراتیو به چراغ هایی گفته می شود که در ساخت آنها از تکنولوژی لامپ های ال ای دی استفاده شده است که این چراغ ها در مقایسه با دیگر چراغ های سنتی مانند مهتابی ها و FPL ها دارای ظاهر و کاربری متفاوتی می باشند.

لامپ های ال ای دی علاوه بر کاربرد فراوان آنها در زیبایی هر چه بیشتر محیط از فواید بسیاری نیز برخوردار است:–

 کاهش هزینه برق– 

دوام زیاد و عمر طولانی

– قیمت ارزان

– قابلیت تبدیل بیش از ۹۰ درصد انرژی به نور

– ایمنی بالا

– داشتن نور مشخص و واضح