آف کار پوت

آف کار پوت یک وبسایت جهت بروز رسانی دانش روز

آف کار پوت

آف کار پوت یک وبسایت جهت بروز رسانی دانش روز

چگونه دکور خانه را زمستانی کنیم؟

با سلام فضای خانه و چیدمان آن نیز بر احساسات زمستانی بی تأثیر نیست و برای افرادی که دچار افسردگی در روزهای سرد سال می شوند یک دکوراسیون مناسب می تواند حس و حالی گرم و زنده ایجاد کند. در روزهای سرد و بلند که خانواده ترجیح می دهند در کنار یکدیگر وقت بگذرانند و جمعشان جمع باشد فضای غالب بر خانه می تواند این حس و حال را گرم تر و صمیمی تر کند. پس اگر به دنبال دکوراسیون زمستانی هستید با من همراه باشید.

  رنگ آمیزی دیوار در دکوراسیون زمستانی :

اگر تصمیم دارید که با آمدن فصل زمستان، یک تغییر بزرگ و برجسته در دکوراسیون منزل خود ایجاد کنید می توانید به سراغ رنگ آمیزی دیوار منزلتان بروید. برای این کار هم لازم نیست که تمامی دیوارها را رنگ کنید و دردسرهای رنگ آمیزی دیوارهای خانه را به جان بخرید. تنها کافی است که یک دیوار را انتخاب کنید و آن را خودتان به راحتی رنگ آمیزی کنید.رنگ کردن یک دیوار تکی در دکوراسیون منزل شما چند ویژگی مهم دارد. برای مثال می تواند به دیوار منزل شما عمق ببخشد و در نتیجه، آن را بزرگ تر و عمیق تر نشان دهد. در کنار این نیز به شما کمک می کند که یک دیوار منزل خود را به عنوان نقطه کانونی مشخص کنید. حالا که به دنبال یک دکوراسیون زمستانی هستید باید به سراغ رنگ های سرد و یا خنثی بروید و دکوراسیون منزل خود را با فصل سرما همراه کنید.


عناصر زمستانی را به سرتاسر خانه خود اضافه کنید:

شاخه‌های مصنوعی یا صنوبر واقعی را در امتداد میز ناهاخوری خود پهن کنید، یک تاج گل سبزی را به دیوار روبرو آن آویزان کرده و چند گیاه شکوفه‎دار به آن اضافه کنید. فضای ورودی شما اکنون یک سرزمین عجایب زمستانی است! البته، شما می‌توانید به راحتی عناصر را متناسب با آنچه که در خانه دارید تنظیم کنید. این عناصر اغلب شامل شمع، گل‌های مصنوعی، گیاهان، شال مبل، کوسن‌های رنگارنگ شاد، ریسه برای نورپردازی، استفاده از قطعات چوبی تزیینی و بسیاری موارد دیگر است.

شومینه ‌ها همراهان همیشگی:

شومینه دوست داشتنی که در فضای پذیرایی به نمایش درآمده است، نمونه‌ای از دکور زمستانی خانه است که به زیبایی فضای داخل کمک شایانی می‌کند. اگر شومینه دارید، این یک نقطه مهم برای برجسته سازی عناصر مختلف در فصل زمستان است. هنوز می‌توانید با تعداد زیادی شمع مانند شمع‌های وارمری و سایر شمع‌های تزیینی، شومینه خود را زینت ببخشید. این شمع‌ها را روی طاقچه شومینه قرار دهید تا جلوه‌ای درخشان به فضای زندگی بدمد. در حالی که به طور سنتی از رنگ‌های گرم و تیره برای دکوراسیون زمستانی استفاده می‌شود، اما شومینه و تزییناتش همه چیز را روشن نگه می‌دارد. همچنین، می‌توانید شومینه خود را گلوله‌های برفی مصنوعی، کمی سبزه یا برخی از کارهای هنری تزیین کنید.

گلچینی از بافتنی‌ها:

با یه ایده دکوراسیون زمستانی ساده و جذاب در خدتتون هستیم : نوار بافتنی‌ها!از دستکش‌های قدیمی بافتنی، کلاه و حتی جوراب‌های بافتنی که دیگه استفاده نمی کنید استفاده کنید و با یک نخ آن ها رو به هم وصل کنید. از این نوار دلبر، برای تزیین اتاق کودکانتون می‌تونید استفاده کنید. کاملا با چیدمان زمستانی همخوانی دارد و علاوه بر جذابیت حس گرما رو هم منتقل می‌کند.


درب ورودی خانه را برای زمستان تزیین کنید:

تاج گل و آویز درب، یک روش کلاسیک برای جشن گرفتن در هر فصلی است. آموزش نحوه ساخت سبد تاج گل زمستانی به شما نشان می‌دهد که چگونه می‌توانید یکی از آن‌ها را تهیه کنید. ساخت دستی این سبد و استفاده از هر عنصر تزیینی که در کنار خود دارید، کاری آسان است. عناصر زمستانی همچنین می‌تواند نقشه خوش آمدگویی برای مهمانان داشته باشد. پس از پایان زمستان، محتویات سبد را با گل‌های خشک تغییر دهید تا ظاهری جدید برای بهار داشته باشید.

شال مبل در دکوراسیون زمستانی 

یکی از راحت ترین در عین حال موثرترین کارها برای زمستانی کردن دکوراسیون خانه، استفاده از شال مبل است. امروزه شال مبل هایی که در بازار هستند تنوع بسیار زیادی پیدا کرده اند و در نتیجه قطعا می توانید محصول مورد نظر خود را پیدا کنید

گلوله‌های برفی بسازید:

شما می‌توانید از این گلوله‌های برفی ساختگی به طرق مختلفی در اطراف خانه خود استفاده کنید. یک سبد را با آن‌ها پُر کنید، چند عدد از گلوله‌ها را به قسمت زیرین میز خود اضافه کنید، مقداری را در گلدان بچینید، تعداد انگشت شماری را در امتداد میز غذاخوری خود پخش کنید و مواردی دیگر را در هر جایی که دوست دارید قرار دهید. می‌توانید گلوله‌های برفی را خودتان با استفاده از اسنفج و رنگ کردن آن به رنگ سفید، به ‌راحتی بسازید. حتی می‌توانید از توپ‌های پلاستیکی کوچک استفاده کنید و آن‌ها را با کاموا بافته و بپوشانید.

لایه‌های نور اضافه کنید:

فصل زمستان فصل شب‌های طولانی و تاریک است. بنابراین به منابع نوری بیشتری در خانه نیاز دارید. سعی کنید لایه‌های نور اضافه کنید. مثلا به جز لوسترها و مهتابی که در خانه دارید، برای روشنایی خانه از یک آباژور، ریسه‌های نوری یا شمع نیز استفاده کنید. می‌توانید اطراف شومینه را با ریسه‌های نوری تزئین کنید. لایه‌ها و منابع متنوع نوری، فضای خانه را گرم‌تر و دوستانه‌تر می‌کند.

کف خانه را بپوشانید:

در فصل زمستان معمولا کف خانه سرد است، خصوصا اگر کفپوش سرامیکی یا سنگ باشد. بهتر است در کف اتاق‌ها فرش، قالیچه یا موکت پهن کنید. قرار دادن پا روی یک بافت نرم و گرم، حس خوبی در فصل زمستان منتقل می‌کند. همچنین با این کار فضای خانه صمیمانه‌تر و گرم‌تر خواهد شد. حتی می‌توانید در ورودی سرویس بهداشتی یک قالیچه یا پادری پهن کنید که با وارد شدن به آن، خصوصا صبح زود پس از بیدار شدن، احساس سرما نکنید

پرده آویزان کنید:

اگر پنجره ها پرده ندارد، یک پارچه یا پرده آویزان کنید. یا اگر پرده‌های نازکی دارید، برای گرم‌تر شدن هوا و فضای خانه با پارچه‌ کلفت‌تر و چین‌دار روی آن‌ها را بپوشانید. انجام این کار سلیقه‌ای است، اما فضای خانه را بسته، دنج و گرم می‌کند. البته در روز بهتر است پرده‌ها را کنار بکشید و از نور طبیعی خورشید بهره ببرید.

روی مبل راحتی پتو بیندازید:

احتیاجی به گفتن این نیست که پتو تا چه اندازه می تواند به ایجاد گرمای بیش تر کمک کند. اگر می خواهید نشیمن خود و خصوصا فضایی که در آن به استراحت می پردازید را گرم تر کنید، حتما از پتو استفاده کنید. پتوهای گرم و پشمی کمک می کنند فضای گرم و نرم مناسبی برای خود ایجاد کنید. می توانید رنگ پتو را با رنگ مبل راحتی خود ست کنید.