آف کار پوت

آف کار پوت یک وبسایت جهت بروز رسانی دانش روز

آف کار پوت

آف کار پوت یک وبسایت جهت بروز رسانی دانش روز

ویژگی یک میز عسلی چیست؟

میز جلو مبلی را شاید میتوان جزو با اصالت و قدیمی ترین میز ها دانست. از میز جلو مبلی بیشتر برای پذیرایی استفاده میشود و شاید یکی از دلیل هایی که این میز را در دسته با اصالت ها قرار میدهد همین بوده باشد.از ایران باستان تا اکنون، فرهنگ پذیرایی و آداب و رسوم صله رحم ، بین اقوام و آشنایان از دیر باز همه سالهسینه به سینه انتقال داده شده و رواج داشته است. مثلا در عید ها مخصوصا شب یلدا یا عید نوروز کاربرد این میزها به عینه در مهمانی ها دیده میشود و زیبایی خاصی را به جلوه های بصری دکوراسیون داخلی منازل میبخشد. 

 نحوه چیدمان مناسب میز جلو مبلی و عسلی :

میز جلو مبلی، میزی است که جلوی مبل قرار گرفته و وسایل پذیرایی معمولا روی آن قرار می‌گیرد. در کنار میز جلو مبلی، دو یا سه عدد میز عسلی وجود داشته که ابعاد کوچکتری دارد. نحوه چیدمان میزها به ‌این‌ صورت است که میز جلو مبلی معمولا جلوی کاناپه سه‌نفره قرار دارد و میز عسلی کنار مبل یک‌نفره قرار می‌گیرد.


ویژگی یک میز عسلی چیست؟

یک میز عسلی از جمله لوازمی است که مبلمان اتاق‌نشیمن یا پذیرایی را کامل می‌کند. یک میز جلو مبلی مناسب علاوه بر زیبایی، هویت میزبان را نیز به معرض نمایش می‌گذارد.چرا که میزها عسلی کارکردها و کاربردهای متفاوتی دارند؛ بنابراین اینکه شما از میزهای عسلی در چه فضاهایی استفاده می‌کنید، گویای حقایق بسیاری خواهد بود.میز عسلی در رنگ‌های متفاوتی عرضه می‌شود. در ساخت این میزها از مواد اولیه مختلف نیز استفاده می‌شود.

 

میز جلو مبلی چوب و فلز، برای چه فضایی لازم دارید؟

میز جلو مبلی وسیله­ ای مکمل مبلمان منزل و یا مبلمان اداری است. این روزها مبلمان بسیار متنوعی در بازار وجود دارد و به همان نسبت تنوع میز جلو مبلی که مناسب با مبلمان باشد زیاد است. میز جلو مبلی چوب و فلز یکی از انواع میزهای جلو مبلی پرطرفدار است. دو متریال چوب و فلز در کنار هم می ­توانند جذابیت زیادی به دکوراسیون منزل بدهند.

انواع طرح میز جلو مبلی وعسلی:

میز عسلی سلطنتی

 کلاسیک

 مدرن

 فانتزی

تاشو

 فلزی

 چوبی

کمجا

سه تیکه

پایه‌دار

چرخ‌دار

یک نفره

 کوچک و بزرگ

 بسیاری مدل‌های دیگرکه در بازار موجود هستند. اما شما هستید که تصمیم می‌گیرید؛ کدام مدل مناسب دکور منزل شما است.آیا جدیدترین طراحی‌ها را می‌پسندید یا میز‌های عسلی شبیه به میز تلویزیون‌های قدیمی را ترجیح می‌دهید.لازم نیست؛ قیمت میز عسلی را فاکتور قرار دهید. یک میز ارزان نیز می‌تواند همان عسلی جدیدی باشد که مدت‌ها به دنبال آن بوده‌اید.در واقع قیمت میز عسلی تعیین‌کننده کیفیت و زیبایی آن نیست. بهترین میز همان میزی است که با فضای خانه شما همخوانی داشته ‌باشد. میزهای عسلی را براساس کاربرد و فضاهای متفاوت در خانه خود انتخاب کنید و از تماشای آنها لذت ببرید.

میز عسلی سه تیکه:

میزهای عسلی سه تیکه برای مبل راحتی مناسب ترند. این میزها معمولاً در سه اندازه مختلف ساخته می شوند تا به صورت کشویی داخل هم بروند در این صورت هم فضای کمتری را اشغال می کنند و هم زیباتر خود را نشان می‌دهند.

میز عسلی کلاسیک:

ترکیب میز عسلی و جلو مبلی کلاسیک با هر دکوراسیونی ترکیب بی‌نظیری در فضای دکوراسیون شما ایجاد می کند. بسیاری از طراحان داخلی برای ایجاد جذابیت سبک سلطنتی و کلاسیک از میز عسلی منبت شده در کنار مبلمان مدرن یا کنج خانه برای برجسته کردن آن نقطه و یا برای قرار دادن یک آباژور و یا ظرف گران قیمت از آن استفاده می‌کنند.

میز عسلی تاشو:

این نوع میز عسلی ها را فقط زمان استفاده و پذیرایی فضا را اشغال می کند، چون راحت تر حمل می‌شوند و بعد از استفاده می توانید آنها را تا کرده و در یک گوشه از سالن قرار دهید.

میز عسلی کمجا:

برای آن دسته از افرادی که فضای کمی برای قرار دادن میز دارند و دوست دارند میزهای جلو مبلی نقلی داشته باشند میزهای عسلی زیبای کمجا یکی از بهترین انتخاب هاست.

میز عسلی مدرن:

این روزها با ظاهره خاص و مدرن می‌توانند در فضای نشیمن شما بدرخشند .میزهای عسلی مدرن زیبا به دلیل ظاهر ساده خود به خوبی می تواند با هر نوع مبلمانی هماهنگ شوند

میزهای عسلی در کنار مبل‌های بی‌دسته چگونه است؟

نوع و سبک دکوراسیون شما در انتخاب میزهای عسلی مؤثر است. به عنوان مثال اگر در چیدمان منزل خود از مبل‌های بدون‌دسته استفاده کرده‌اید؛ قطعاً به میزهای عسلی نیاز خواهید‌ داشت.تصور کنید مهمانی به منزل شما آمده است و روی مبل بدون دسته شما نشسته است؛ شکی نیست که مبل بدون دسته شما ظاهر فوق‌العاده زیبایی دارد و بی‌نهایت هم راحت است.

همه چیز خوب به‌نظر می‌رسد، تا زمانی که با سینی چای مقابل مهمان خود می‌ایستد و چالش بزرگی را برای او به‌وجود می‌آورید. او به دنبال فضای مناسبی برای قراردادن فنجان چای خود بود!درست در همین زمان شما متوجه جای خالی یک میز مناسب در کنار مبل می‌شوید.

بنابراین بهتراست، قبل از چنین رویدادی میزهای عسلی مورد نظر خود را تهیه کنید. در انتخاب میز برای مبل بدون‌دسته به‌خاطر داشته‌ باشید که ارتفاع مناسب میز کنار مبل تا زیر آرنج فردی است که روی میز نشسته است.در واقع بهتر‌است؛ میز حدود ۵ تا ۷ سانتی‌متر از محل قرارگیر‌ی آرنج پایین‌تر باشد. این اندازه را یادداشت کنید و میز عسلی طلایی یا ساده خود را برای کنار مبلمان راحتی خود انتخاب کنید.

میز برای مبل راحتی چگونه باید باشه :

اگر برای مبل راحتی به دنبال یک میز هستید باید میزی انتخاب کنید که جای مجله و کتاب داشته باشد. میزی با چند باکس و طبقه که بتوانید لوازم دم‌دستی اتاق نشیمن را داخل آنها بگذارید. در ضمن توجه داشته باشید که ارتفاع میز کمتر از مبل راحتی باشد. به دلیل لم دادن و فرورفتن درون مبل در هنگام استراحت باید میزی با ارتفاع کم انتخاب کنید تا به‌راحتی به لوازم روی آن دسترسی داشته باشید.