آف کار پوت

آف کار پوت یک وبسایت جهت بروز رسانی دانش روز

آف کار پوت

آف کار پوت یک وبسایت جهت بروز رسانی دانش روز

فایرپیت چیست ؟

نصب یک فایرپیت یا آتشدان در هرباغ یا ویلایی ضروری است. این فضای اختصاصی اغلب به مکانی برای جمع شدن افراد خانواده تبدیل میشود. اگر شما عزیزان قصد دارید که یک آتشدان به فضای باز خود اضافه کنید مطالب و توضیحات زیر به شما کمک می کند تا بتوانیدآتشدان خود را در فضایی مناسب با طراحی و چیدمانی زیبا قرار دهید.

 

 آتشدان چیست؟

آتشدان نام ظرفی است که در آن آتش روشن می شود و معمولا جهت ایجاد گرما در فضای باز مورد استفاده قرار میگیرد از آتشدان استفاده های بسیار زیادی می شود و آشنایی کامل با آتشدان میتواند مفید باشد و استفاده از آتشدان بسیار خاص و زیبا است که در دوران قدیم از آن برای نیایش و ستایش استفاده می شده است.

آتشدان یا شومینه :

شومینه هم برای فضای داخلی و هم برای فضای خارجی خانه مناسب می باشد. اگر به فکر روشی برای گرم کردن فضای باز ویلا و یا خانه خود در حین لذت بردن از فضا می باشید، استفاده از شومینه می‌تواند ایده خاص و کاملی باشد. یک شومینه یا آتشدان بزرگ شیشه‌ای باعث ایجاد احساس بهتر نسبت به فضای بیرونی می‌شود، زیرا این سازه‌ها برای محوطه داخلی ساخته شده‌اند و غالباً به عنوان محوری هستند که برای تمام پروژه‌های فضای سبز و فضای خارجی مورد استفاده است.


آتشدان گازی بهتر است یا هیزمی؟

بیشتر افراد فایر پیت گازی را ترجیح می دهند، چون که خبری از دود و خاکستر نیست، دردسر پیدا کردن چوب و بوی آتش را نداردو همچنین نظافت آن نسبت به نوع هیزمی راحت است. همچنین آتشدان های گازی امنیت بالایی دارد.اما عده زیادی نیز نوع هیزمی را پسند می کنند، چرا که این آتشدان ها ی سنتی بسیار جذاب و خاطره انگیز هستند، بو و صدای چوبهایی که در حال سوختن هستند آرامش خاصی به انسان می دهد.

 به هر حال باید قبول کنیم که آتشدان های هیزمی ما را به یادگذشته و آتش های واقعی می اندازد و احساس لذت و آرامش خاصی می دهد. اما در آتشدان های گازی خبری از بوی آتش و صدای چوب نیست و لذت آن چنانی ندارد.


 اگر شما جزء افرادی هستید که دوست دارید هم استفاده از آتشدان هیزمی و هم استفاده از آتشدان گازی را تجربه کنید باید بگویم که در بعضی از آتشدان ها این امکان وجود دارد که هم می توان به صورت گازی از آن استفاده کرد هم به صورت هیزمی.


چگونه فضای اطراف آتشدان را دنج و زیبا کنیم؟

شکل ظاهری فایر پیت به خودی خود باعث گرد هم آمدن عزیزانتان خواهد شد. گرمای آتش محفل شما را گرم کرده و یا یک محیط دنج و آرام برای استراحتتان فراهم می‌کند. اما اگر می‌خواهید فضای اطراف آتشدان خاص و شیک به نظر برسد این نکات را در چیدمان فضا رعایت کنید.

۱- اگر قصد دارید یک طراحی مدرن و شیک داشته باشید، تقارن را فراموش کنید.

۲- بهتر است گوشه‌ای از حیاط را به نصب آتشدان اختصاص دهید و از قرار دادن آن در مرکز فضای باز خودداری کنید.

۳- اگر خانه ییلاقی شما در منطقه‌ای بادخیز واقع شده است، بهتر است فایر پیت را در مکانی نصب کنید که دود حاصل از سوختن هیزم با جریان هوا دور شود. این موضوع در آتشدان‌های هیزمی بسیار حائز اهمیت است.

۴- یکی از نکات ایمنی که بهتر است برای دوری از خطرات احتمالی، هنگام نصب آتشدان رعایت شود، نصب فایر پیت در فضایی دور از ساختمان است.فضای اطراف آتشدان را دنج و زیبا کنیم

۵- برای زیباتر کردن اطراف آتشدان، می‌توانید از گیاهان طبیعی، گلدان‌های بزرگ و یا یک آبنما استفاده کنید. استفاده از گلدان‌هایی با درختچه طبیعی ایده بسیار جذابیست که فضای منحصر به فردی را برای شما ایجاد می‌کند.

۶- دقت کنید در اطراف فایر پیت، برای همه افراد خانواده یا دوستان خود فضای کافی داشته باشید. چرا که همه افراد مشتاقند در اطراف آتش جمع شوند و از گرما و صدای آن لذت ببرند. برای این کار می‌توانید از صندلی یا مبل‌های راحتی استفاده کنید.

۷- سعی کنید از مبلمان باغی کم جا استفاده کنید و آنها را بصورت زیبا و مدور در اطراف آتشدان بچینید.

۸- اگر قصد دارید شام را در فضای بیرونی باغ یا ویلای خود صرف کنید، حتما یک میز غذاخوری متناسب با تعداد اعضای خانواده و دوستان در فضای باز قرار دهید.

۹- برای زیباتر شدن محیط بهتر است صندلی‌های دور فایر پیت و میز شام را شبیه به هم یا از یک سبک و مدل انتخاب کنید.به همین سادگی با رعایت چند نکته ساده فضای باز شما، زیبا و شیک به نظر می‌رسد.

۱۰- اگر می‌خواهید فضای باز منزلتان دنج‌تر و شیک‌تر باشد، می‌توانید از کوسن‌های فانتزی برای مبلمان استفاده کنید. قراردادن سایر تزئیناتی چون شمع، ریسه‌های نور و … به خاص‌تر شدن فضای شما کمک خواهد کرد.

۱۱- سعی کنید نور اطراف فایر پیت را متعادل در نظر بگیرید. تا نه آنچنان پر نور شود که تقارنی با فضای تاریک شب نداشته باشد و نه کم نور و تاریک. با رعایت این نکته زیبایی شعله آتشدان نیز به چشم خواهد آمد و فضای باز شما دل‌چسب‌تر خواهد شد.

سخن پایانی:

توصیه ما برای بزرگ تر نشان دادن فضای شما استفاده ازشومینه های مدرن است. به عنوان مثال اگر فضای سبز خانه شما کم تر می باشد و دوست دارید از ورزش و تفریح در فضای باز استفاده کنید ، می‌توانید درباره وجود یک شومینه بزرگ برای فضای باز خود انتخاب کنید. در مقابل اگر یک حیاط خلوت و فضای باز بیشتری دارید ، یک آتشدان مانند شومینه به عنوان یک کانون خیره کننده در آن عمل خواهد کرد و گرمای زیادی را برای لذت بردن از فضای باز برای شما مهیا کند و استفاده از آتشدان کاملا محیط شما را عوض کرده و آن محیط را خاص می کند.