آف کار پوت

آف کار پوت یک وبسایت جهت بروز رسانی دانش روز

آف کار پوت

آف کار پوت یک وبسایت جهت بروز رسانی دانش روز

نکاتی در طراحی داخلی ویلا

طراحی و اجرای ویلا توسط معماران و مهندسین با تجربه بر اساس منطقه جغرافیایی و نوع آب و هوا صورت می گیرد. اگر به مناطق مختلف سفر کرده باشید مسلماً شاهد نماهای مختلفی برای ویلا بوده اید، زیرا این وضعیت جغرافیایی است که نوع مصالح کاربردی و معماری ویلا را تحت تاثیر قرار می دهد.

 
 ویلا به چه جایی گفته میشود؟

ویلا بنایی است که بر پایه ارتباط با طبیعت پیرامون ساخته می شود و در واقع عضوی از آن محسوب می گردد. ساخت این مکان با استفاده از یک طرح مناسب انجام می شود و هدف از ایجاد آن همگام شدن با طبیعت است.ویلا برخلاف ساختمان های معمولی که تنها برای زندگی ساخته می شوند و توجه چندانی به محیط اطراف آنها نمی شود، بر ارتباط تنگاتنگ با طبیعت تاکید دارد. ویلا ناخودآگاه شما را به یاد طبیعت و پیرامونی زیبا می اندازد و آرامش و اطمینان خاطر را به ارمغان می آورد.قدم زدن در محیطی آرام با هوای پاک روح و جان شما را سرزنده می کند و حسی متفاوت از زندگی در یک خانه معمولی را منتقل می نماید. ساخت خانه ویلایی در طبیعت همانند ساخت هر بنای دیگری نیازمند نقشه کشی اولیه و اجرای یکسری امور مربوط به ساخت و ساز است.

نکاتی که در طراحی داخلی ویلا بهتر است به آن توجه کرد:

1. استفاده از معماری دوبلکس با ایجاد سقف های بلند:

یکی از موارد مهندسی در ویلا سازی، ایجاد سقف های بلند و طراحی ویلاهایی با معماری دوبلکس و یا تریپلکس است. فضاهای بزرگ مثل ویلا این امکان را به شما می دهد که با ایجاد طبقات بیشتر در عین حال که خانه ای ویلایی دارید از چشم انداز عالی هم برخوردار باشید.

2. رعایت شیب مناسب با توجه به شرایط جوی هر منطقه :

یکی از مواردی که کاملاً به نما و ظاهر ویلا و ساختمان شما مربوط می شود اجرای سقف می باشد. سقف ها به طور کلی به 2 دسته معمولی و شیب دار تقسیم می شوند که اجرای سقف معمولی می تواند همزمان با ساخت ویلا انجام شود. اما سقف های شیب دار که در شمال کشور بیشتر به چشم می خورند، مراحل پیچیده تری دارند که باید در این زمینه از یک متخصص کمک بگیرید.


3. برای مهندسی در ویلا سازی محوطه آن را فراموش نکنید:

!گل کاری، نصب مجسمه، نصب آلاچیق و باربیکیو، ساخت استخر و یا نورپردازی های جذاب ، بخشی از مراحل مهندسی در ویلا سازی محسوب می شود.

4. رعایت طراحی داخلی در ویلاسازی :

بخشی از طراحی داخلی ساختمان مربوط به وسایل و دکوراسیون داخلی ویلا می شود که می تواند در فروش ویلای مبله به شما کمک کند. اما اگر وسایل داخلی برای چیدمان ویلا را نادیده بگیریم، به فضایی که از ویلا در اختیار شما قرار می گیرد تا بتوانید با لوازم منزل به طراحی و تغییر دکوراسیون آن بپردازید، محوطه سازی داخلی ویلا می گویند که بسیار اهمیت دارد. صاحبان ویلا برای اینکه با تمامی بخش های داخلی و بیرونی آن ارتباط داشته باشند برنامه ریزی می کنند.

5. استفاده از تکنولوژی های روز دنیا به منظور کاهش انرژی در ساخت ویلا :

یکی از مشکلاتی که اغلب صاحبان ویلا از آن یاد می کنند هزینه های تامین انرژی در این ویلاهاست که به دلیل مساحت بالای آن ها به طبع هزینه های برق، آب و گاز بالایی هم دارند. اما می توان به کمک روش های جدید الگوی مصرف تا حد زیادی این هزینه ها را کاهش داد.استفاده از متریال با کیفیت یکی از مراحل مهندسی در ویلا سازی با توجه به اینکه ویلای شما در کدام منطقه جغرافیایی ساخته می شود باید از مصالح ساختمانی مناسب با همان ناحیه هم استفاده کرد.

6.استفاده از دیوارهای شیشه ای جلوه خاصی به ویلا می بخشد:

برای اینکه در طراحی ویلاهای مدرن و لاکچری از روش های جذاب کردن آن استفاده کنید، می توانید بخشی از دیوار که معمولاً در طبقه بالا و دوبلکس ساختمان کاربرد دارد، از دیوار شیشه ای در قسمتی از آن استفاده کنید.

سبک های طراحی ویلا:

در طراحی ویلاها سه سبک عمده و رایج وجود دارد که عبارتند از:

  1. سبک طراحی ویلای کلاسیک 
  2. سبک طراحی ویلای مدرن 
  3. سبک طراحی ویلای تلفیقی

سبک طراحی ویلا مدرن چگونه است؟

امروزه طراحی و ساخت ویلا به شیوه مدرن، از محبوبیت خاصی برخوردار است; چرا که علاوه بر فراهم آوردن فضایی زیبا، لوکس و چشم نواز برای ساکنان آن، راحتی مناسبی را نیز به ارمغان می آورد. هر چند که ساخت ویلا به شیوه کلاسیک نیز همچنان طرفداران خاص خود را دارد.در طراحی ویلاهای مدرن از اصول متفاوتی استفاده می شود که ممکن است از یک طرح به طرحی دیگر متفاوت باشد اما تقریبا همه آنها از اصول یکسانی پیروی می کنند.

در اکثر طراحی هایی که در ساخت ویلاهای مدرن انجام می شود، از شیوه مینیمالیستی استفاده می شود; یعنی که طرح ها ساده و زیبا و در عین حال کاربردی هستند.در اینگونه از سازه ها از اشکال و طرحهای ساده ای چون مربع، مکعب و مستطیل استفاده می شود; تا چشم ذهن دچار تشویش خاطر نگردد، و حس آرامش و راحتی را به مخاطب القا کند.در واقع رواج این شیوه امروزه تنها در معماری اتفاق نیفتاده، بلکه در موارد متعددی چون طراحی های تبلیغاتی خاص برند سازی شرکت ها، نیز شاهد استفاده از اینگونه سبک ها هستیم.

ساخت آبنما در طراحی ویلای مدرن :

خانواده هایی که چندین کودک دارند، باید بدانند که کودک در فضای ویلا به محدوده ای برای بازی نیاز پیدا خواهد کرد; و این محدوده نمی تواند فضایی با امنیت کم یا استخری بزرگ باشد. استخر بزرگ در فضای خارجی ویلا می تواند برای کودکان دردسر ساز و یا باعث خفگی آنها شود.بنابراین باید در نظر گرفت که برای ایجاد زیباسازی در محوطه خارجی ویلا، و همچنین بازی کودکان، می توانید با طراحی آبنمایی کم عمق این نیاز را برطرف کرده; و طراحی محوطه ویلا را منحصر به فرد نمایید.

سبک طراحی ویلای کلاسیک چیست؟

سبک کلاسیک در طراحی ویلا از محبوبیت زیادی برخوردار است; چرا که این سبک علاوه بر شیک بودن، فضایی گرم و جذاب را نیز ارائه می دهد. سبک طراحی ویلا کلاسیک، کاملا منظم است; و در آن از شلوغ کاری و بی نظمی خبری نیست. مبلمان تمیز، رنگ های با وقار، تقارن در طراحی، همه و همه از مواردی هستند که سبک طراحی ویلای کلاسیک را همچنان محبوب و جذاب نگه داشته است.اگر شما به زندگی در خانه ها و ویلا های کلاسیک علاقمند هستید، و دوست ندارید که از ریشه های سنتی خود دور شوید، احتمالا طراحی ویلا کلاسیک توجه شما را به خود جلب خواهد کرد.

سبک تلفیقی در طراحی ویلا چیست؟

سبک تلفیقی در طراحی ویلا تعریف مشخص و معینی ندارد; چرا که اجزاء و عناصر تنها با توجه زیبایی ترکیب در کنار هم قرار می گیرند. در اینگونه از طراحی ها ممکن است که کاغذ دیواری های مدرن و پرده های کلاسیک و یک مبلمان کلاسیک در کنار یکدیگر بنشینند، و فضایی خارق العاده را خلق کنند. با سبک تلفیقی می توان سلیقه مدرن را در قالب سبک کلاسیک، به نمایش گذاشت; عادت ها را بر هم زد و یک فضای دلپذیر را فراهم آورد.

اصول طراحی ویلای دوبلکس چیست؟

طراحی ویلای دوبلکس یکی از انواع طراحی معماری است که امروزه از محبوبیت زیادی برخوردار شده است; و سفارشات زیادی در این باره به دست طراحان معماری می رسد.در این نوع از ویلا ها شامل سقف های بلندتری هستیم; و فضای خصوصی از عمومی به طور کامل جدا می شود; تا ویلا در عین لوکس بودن آرامش بیشتری را نصیب ساکنان آن کند. طبیعی است که در این نوع از ویلا ها مصرف انرژی نسبت به ویلاهای معمولی بالاتر است; و مناسب کسانی که تمایل به داشتن یک ویلای اقتصادی و مقرون به صرفه هستند، نخواهد بود.

طراحی نمای ویلا:

در طراحی نمای ویلا باید به دنبال خلق یک کلیت هماهنگ به وسیله تناسب خوب پنجره ها، بازشوهای در، سایبان و محدوده سقف ها، سازه عمودی و افقی، مصالح، رنگ، عناصر تزیینی باشیم. در طراحی نمای ویلا، ترکیبات حجمی و بازی با نور و سایه، خلاقیت زیادی را طلب می کند. تقویت تنوع مطلوب و افزایش جذابیت بصری از طریق تنظیم دقیق وزن های عمودی و افقی در نما با استفاده از ترکیبات حجمی برای دستیابی به تناسبات مطلوب، تعادل، وضوح، ریتم و غیره از معیار های زیبایی شناسی برای طراحی نمای ویلا می باشند.