آف کار پوت

آف کار پوت یک وبسایت جهت بروز رسانی دانش روز

آف کار پوت

آف کار پوت یک وبسایت جهت بروز رسانی دانش روز

تزیین راهرو و ورودی منزل با روش های جالب و خلاقانه

خانه‌های قدیمی تقسیم‌بندی جالبی داشتند! معمولا از درب ورودی به راهروی باریکی که دالان نامیده‌ می‌شد، وارد می‌شدند و بعد از آن به حیاط و داخل خانه راه پیدا می‌‎کردند. گفته می‌شود که این دالا‌ن‌ برای حفظ حریم خصوصی خانه بوده است! البته این روزها دیگر خبری از دالان و راهروهای باریک نیست. ورودی، پذیرایی، نشیمن، آشپزخانه و بخش‌های دیگر آپارتمان‌های امروزی همه با هم ادغام شده‌اند و اکثر آپارتمان‌ها طراحی پلان باز دارند. اما با این حال طراحی ورودی راهرو در دکوراسیون خانه همچنان مهم است و بهتر است که به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید.

 
 طراحی دکوراسیون راهرو خانه:

دکوراسیون راهرو خانه از مهم ترین بخش ها در زیباسازی منازل می باشد که در اغلب مواقع نادیده گرفته میشود. طراحی راهرو شیک و مدرن باعث می شود تا نه تنها از این بخش های منزل به خوبی استفاده کنید، بلکه حس خوبی را در مهمانان نیز ایجاد می کند. طراحی راهرو اتاق خواب و ورودی منزل و سایر بخش ها با کمی خلاقیت و ایده پردازی می توانند انسجام بهتری را در طراحی دکوراسیون منزل ایجاد کند.

چطور طراحی راهرو خانه را انجام دهیم؟

با توجه به اینکه قصد دارید طراحی راهرو اتاق خواب را انجام دهید یا طراحی ورودی منزل لازم است چند اصل مهم را در حین طراحی مد نظر داشته باشید که عبارتند از:


رنگ مناسب برای طراحی راهرو منزل :

راهروهای خانه و منزل در بسیاری از مواقع بسیار باریک و کم عرض می باشند. کم عرض بودن راهروها حس خوشایندی را در افراد بوجود نمی آورد و باید تلاش کرد تا این فضا بزرگتر به نظر برسد.

 رنگ یکی از مهم ترین المان ها در طراحی دکوراسیون داخلی می باشد که علاوه بر زیبایی، تاثیر بسیار زیادی بر بزرگ یا کوچک تر بنظر رسیدن محیط دارد. به همین خاطر باید بتوانید از رنگ های روشن برای راهروها استفاده کنید تا محیط بزرگتر دیده شود.البته دقت داشته باشید که رنگ راهروها نباید تفاوت زیادی با رنگ سایر بخش های منزل داشته باشد. در نتیجه، اگر از رنگ بندی تیره برای سایر بخش های منزل استفاده کرده اید، بهتر است با نورپردازی مناسب و روشن راهروها را بزرگتر نمایش دهید.

تزئین دیوار راهرو خانه :

برخلاف سایر بخش های منزل، راهروها باریک می باشند و فضای زیادی برای تزئین و زیباسازی ندارند. به همین خاطر باید فضای روی دیوار را جدی گرفت. استفاده از تابلوهای هنری و وسایل دکوری بر روی دیوار باعث میشود فضا زیبا و آرامش بخش بنظر برسد.

علاوه بر استفاده از وسایل تزئینی برای راهرو منزل، می توانید با ترکیب رنگ های جذاب طرح های زیبایی را روی دیوار ایجاد کنید. نکته بسیار مهم این است که نوع چیدمان وسایل تزئینی برای راهرو خانه نباید باعث از بین رفتن نظم و ایجاد شلوغی و آشفتگی گردد.

استفاده از المان های چوبی :

استفاده از المان های چوبی در راهرویی که دیوارپوش و کفپوش آن به رنگ سفید است، تداعی گر سبک روستیک می باشد. المان هایی مانند چهارپایه، میز، سبد و پایه آباژور از جنس چوب بوده و حسی از طبیعت را در این راهرو به ارمغان آورده اند.

استفاده از وسایل آنتیک :

راهرویی که در تصویر زیر مشاهده می کنید با یک آینه طلاکاری شده آنتیک و یک میز کنسول قهوه ای مایل به قرمز مزین شده است. تاج بالای آینه به شیوه ای هنرمندانه طراحی شده و نقش بسزایی در زیبایی دکور این راهرو ایفا می کند.

نظم در طراحی دکوراسیون راهرو خانه :

فضاهای کوچک و باریک با کوچکترین آشفتگی چهره ی بسیار ناخوشایندی خواهند داشت. در نتیجه باید نظم را در آنها جدی گرفت. این مساله از نظر فنگ شویی نیز اهمیت بسیار بالایی دارد و باید در تمام بخش ها هرگونه به هم ریختگی و آشفتگی را از بین برد. برای بهتر شدن طراحی ورودی منزل بهترین کار استفاده از کمد و جاکفشی می باشد.استفاده از کمد و جاکفشی باعث میشود تا لباس و کفش افراد خانواده و مهمانان در مکان مناسبی قرار گیرند. بهتر است در انتخاب رنگ و طرح کلی کمد و جاکفشی دقت کنید تا با به زیبایی طراحی ورودی منزل کمک کند.

کفپوش راهرو خانه را جدی بگیرید:

با توجه به اینکه طراحی دکوراسیون مدرن را انتخاب کرده اید یا سنتی، کفپوش های مختلفی را می توانید برای راهروها انتخاب کنید. اما در حالت کلی یکی از بهترین انتخاب ها برای طراحی راهرو اتاق خواب و ورودی منزل استفاده از قالیچه های جذاب و خوش طرح و رنگ می باشد. متاسفانه اغلب افراد قالیچه های کهنه با شکل نامناسب را در ورودی منزل قرار می دهند. این یکی از بزرگترین اشتباهات در طراحی ورودی خانه می باشد.

طراحی راهرو شیک :

نورپردازی راهرو خانههمان طور که قبلا نیز اشاره کردیم راهروها اغلب باریک می باشند و عبور از آنها مخصوصا برای بچه ها کمی ترسناک است. این مساله در شب اهمیت بیشتری پیدا می کند. با نورپردازی مناسب نه تنها می توان فضای راهرو را بزرگتر نشان داد، بلکه آن را به محیطی دلچسب و دوست داشتنی تبدیل خواهید نمود.

استفاده از ظروف تزئینی :

گاهی اوقات قرار دادن ظروف با اشکال هندسی در کمد کنار راه پله نمایی بی نظیر در فضای راهرو ایجاد می کند. علاوه بر آن حضور یک صندلی و قاب عکس با فریم چوبی تیره در کنار کفپوش چوبی به رنگ روشن نوعی کنتراست رنگی فراهم کرده که تاثیر آن در نمای کلی راهرو قابل مشاهده است.

استفاده از آباژور:

دیوارهای بلند راهرو مانند یک تابلوی سفید است که می توان آن را به شیوه ای خلاقانه با اشیاء دکوراتیو تزئین نمود. در راهرو زیر آباژورهایی که بر روی میز کنسول در جلوی آینه قرار گرفته اند تصویر بی نظیری در این راهرو کوچک به نمایش گذاشته است.

بازی با رنگ ها:

در طراحی راهرو منزل از ترکیب رنگ های زیبا استفاده کنید. یک ترکیب رنگ مناسب می تواند ظاهر قدیمی خانه شما را به طور کل دگرگون سازد و زیبایی بی نظیری به آن ببخشد.بعد از رنگ آمیزی راهرو با استفاده از اکسسوری و قفسه های کاربردی آن را تزئین نموده و زیباتر کنید. رنگ های خنثی گزینه ای ایده آل برای طراحی راهرو منزل هستند، بنابراین با ترکیب رنگ های سفید، مشکی و طوسی دکوراسیونی فوق العاده در راهرو خلق کنید.