آف کار پوت

آف کار پوت یک وبسایت جهت بروز رسانی دانش روز

آف کار پوت

آف کار پوت یک وبسایت جهت بروز رسانی دانش روز

اکسسوری چیست ؟

در طراحی و دکوراسیون داخلی هر فضایی از جمله محل کار و زندگی، چگونگی استفاده از المان‌های مختلف است که موجب شکل گیری یک طراحی خوب یا بد می‌شود. اکسسوری‌ها بسته به مکان مانند پذیرایی؛ اتاق خواب یا حتی سرویس بهداشتی انواع مختلفی دارند؛ اما اکسسوری‌ها این وسط چه نقشی دارند؟ اکسسوری‌ها هر چند که شاید از نظر اندازه کوچک باشند اما در صورت استفاده درست و از نظر نوع و مکان، می‌توانند بسیار در دکوراسیون و چیدمان داخلی منزل به شما کمک کنند. در هر صورت، اینکه اکسسوری مدرن و کلاسیک چیست و چگونه باید از آن‌ها استفاده کرد از جمله موضوعاتی هستند که در ادامه این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

 اکسسوری چیست ؟

اکسسوری یک لغت انگلیسی است که به صورت مستقیم وارد زبان فارسی شده است ولی خب معنای لغوی آن «لوازم جانبی» است. در پاسخ به پرسش مبنی بر این که اکسسوری چیست باید بگوییم که اکسسوری در هر زمینه‌ای می‌تواند تعریف خاص خود را داشته باشد. اکسسوری برای منزل شامل آن دسته از وسایل ریز و درشتی می‌شود که وجود آن‌ها برای زندگی الزامی نیست و صرفاً با هدف ارتقای سطح زیباشناختی فضای مورد نظر از آن‌ها استفاده می‌شود

انواع اکسسوری‌ منزل :

اکسسوری‌ منزل انواع زیادی دارد که بسته به نوع فضای مورد نظر، متفاوت خواهد بود. هر محیطی اکسسوری مناسب خود را خواهد داشت. برای مثال اکسسوری نشیمن با اکسسوری پذیرایی یا آشپزخانه متفاوت است و همین طور اکسسوری حمام و سرویس بهداشتی متفاوت از بقیه نقاط منزل می‌باشد.در ادامه متن تعدادی اکسسوری منزل که طراحان داخلی استفاده می‌کنند را برایتان شرح می‌دهیم.


تابلوهای هنری :

از تابلوهای نقاشی و اثرات هنری نیز، می‌توان به عنوان اکسسوری منزل یاد کرد که به محیط پیرامون رنگ می‌افزایند. با طرح‌ها و نقوش خود تعادل و هارمونی را به محیط اضافه می‌کنند. این تابلوها را به تناسب محیط و سبکی که در دکوراسیون به کار برده‌اید می‌توانید در نقاط مختلف خانه استفاده کنید و با آن سبک خانه را مشخص کنید.

قالیچه و فرش :

فرش، یک نمونه از اکسسوری ‌منزل است که برای هر خانه‌ای ضروری است. فرش‌ها در طرح و نقوش خاصی می‌توانند به خانه گرما ببخشند. با توجه به رنگ غالب دکوراسیون، می‌توانید قالیچه و فرش‌های هماهنگ با آن را استفاده کنید.

آینه‌ها:

آینه‌ها به عنوان اکسسوری منزل، عناصری تاثیرگذار و شیک در دکوراسیون خانه هستند. وجود یک آینه خانه را بزرگ‌تر و پرنورتر نشان می‌دهد. استفاده از آینه در فضاهای کوچک یا خانه‌هایی با متراژ کم، یک ترفند هوشمندانه برای بزرگ‌تر نشان دادن خانه است. استفاده از آینه و کنسول زیبایی خاصی به محیط شما خواهد داد.


مجسمه‌ها و تاثیر آن‌ها در دکوراسیون :

مسجمه‌ها خصوصا آن دسته از مجسمه‌هایی که به صورت عمده تهیه نشده اند و شما می‌توانید یک عدد مخصوص و منحصر به خود تهیه کنید، از پرطرفداترین و خاص‌تری انواع اکسسوری منزل به شمار می‌روند. کافی‌ست یک مجسمه با طراحی خاص و متناسب با سبک منزلتان انتخاب کنید و آن را در فضا قرار دهید تا شاهد تاثیر فوق‌العاده آن باشید. می‌توانید مجسمه‌های بزرگ را با مجسمه‌های کوچک‌تر یا کتاب‌های دکوراتیو در کنار هم امتحان کنید تا در نهایت یک ترکیب زیبا به دست آید

گل‌ها و گیاهان :

گلدان‌های پر گل و گلدان‌هایی که شاخه‌های افشان و زیبا دارند یا حتی گلدان‌های کوچک و زیبای کاکتوس، یک نمونه روح‌بخش‌ از اکسسوری‌ منزل هستند که می‌توانید در محیط منزل خود استفاده کنید. یک گلدان گل، به تنهایی می‌تواند شادابی را به فضای خانه شما بیفزاید و روح طراوت و تازگی را به محیط شما بدمد.

انتخاب عکس های خانوادگی :

عکس‌های خانوادگی با قاب‌های زیبا نیز یک ایده عالی برای اکسسوری منزل به شمار می‌رود. استفاده از عکس‌های خانوادگی در محیط خانه، احساس تعلق خاطر را بیشتر کرده و یادآور بهترین خاطرات ما خواهند بود.

کوسن و بالشتک‌ها:

کوسن و بالشتک‌ها نوع دیگری از اکسسوری منزل هستند که در عین زیبایی، قیمت نسبتا ارزان‌تری دارند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف متناسب با فضای خود انتخاب کنید.هرگز در استفاده از اکسسوری منزل زیاده‌روی نکنید زیرا موجب بروز آشفتگی و شلوغی در فضای شما خواهد شد و حتی ممکن است فضای شما را کوچکتر جلوه دهد. بنابراین هر آن‌چه که فکر می‌کنید برای فضای شما لازم و مناسب است تهیه کنید.


استفاده از تجهیزات روشنایی :

آباژورهای پایه‌دار یا رومیزی، یکی از گزینه‌های عالی برای اکسسوری منزل است. با ایجاد تناسب بین اجزای خانه می‌توانند فضای زیبایی به خانه ببخشند علاوه بر آن با ایجاد نور در رنگ دلخواه، زیبایی محیط را دو چندان می‌کنند.

نکاتی که در خرید اکسسوار ها باید به آن ها توجه داشته باشید:

تاثیر قابل توجهی که لوازم دکوری کوچک و اکسسوار ها در فضای یک اتاق ایجاد می کنند بسیار غافلگیر کننده است. حتی اگر اکسسوار ها به عنوان عناصر کامل کننده مبلمان به نظر برسند نیز می توانند ظاهر یک مکان را به طور کامل تغییر دهند. در عین حال یکی از راه های کم هزینه برای ایجاد فضایی تازه و فرح بخش در یک اتاق نیز به شمار می روند. اما اگر در انتخاب اکسسوار دقت کافی انجام ندهید، به همان اندازه که یک مکان را زیبا جلوه می دهد، می تواند ظاهری نامناسب به خانه ببخشد.اگر به چند نکته اساسی توجه داشته باشید در انتخاب اکسسوار اشتباه کمتری انجام داده و مانند یک فرد حرفه ای انتخاب های مناسب انجام خواهید داد.


ایده هایی برای اکسسوار ها:

در طول مطلب در مورد انتخاب و چیدمان اکسسوار ها صحبت کردیم، اما اگر هنوز تصمیم نگرفته اید که چه اکسسوار هایی را باید انتخاب کنید، به لیست اکسسوار هایی که می توانید در اتاق های مختلف به کار ببرید توجه کنید: چراغ ها، سبد ها، جعبه ها، کتاب ها و مجلات، گلدان ها، مجسمه ها، شمع ها، شمعدان ها، گل ها، صدف های دریایی، گیاهان سبز، آینه ها، عکس ها، تابلو ها، کوسن های تزئینی، رومیزی ها، فرش ها و پادری ها، کلکسیون های خاص و غیره. البته این لیست را می توان افزایش داد. حتی اگر بخواهید می توانید لوازم قدیمی ای که دیگر به آن ها نیاز ندارید را نیز با به کار بردن خلاقیت خود به اکسسوار تبدیل کنید.

سخن آخر :

تغییر دکوراسیون داخلی با استفاده از اکسسوری منزل، کاری است که به‌شرط نشان دادن قدری سلیقه، خودتان هم می‌توانید به‌تنهایی آن را انجام دهید. بااین‌حال بد نیست همیشه نظر دوستان و آشنایان مورد اعتمادتان را نیز درباره انتخاب و خرید انواع اکسسوری منزل جویا شده یا در صورت لزوم، از مشاوره‌های تخصصی دیزاینرهای حرفه‌ای در این زمینه استفاده کنید. برای شما و دکوراسیون داخلی منزل یا محل کارتان، بهترین‌ها را آرزو می‌کنیم!