آف کار پوت

آف کار پوت یک وبسایت جهت بروز رسانی دانش روز

آف کار پوت

آف کار پوت یک وبسایت جهت بروز رسانی دانش روز

انواع نما سیمانی

 نما سیمانی امروزی و جذاب است که به دلیل مزیت های زیادی همچون راحتی در اجرا، زیبایی، هزینه پایین و مصالح و تکنولوژی ساده جهت اجرا جزو نماهای پرطرفدار قلمداد می گردد و رفته رفته در اکثر مجتمع های بزرگ ساختمانی به عنوان متریال پایه مورد توجه قرار گرفته است.

قطعا تاکنون برای شما پیش آمده که از کنار یک ساختمان عبور کنید و نما آپارتمان توجه شما را به خود جلب کرده باشد. مخصوصا اگر نما ساختمان با تبحر و استادی تمام اجرا شده باشد. در حالتی دیگر در برخی از ساختمان ها، شاهد یک نمای رنگی هستیم که احتمالا در کمتر جایی دیده باشیم.


 
 سیمان چیست؟

سیمان یک ماده چسبنده است که قادر است ذرات را به یکدیگر چسبانده و یک جسم یکپارچه و محکم از آن ها ایجاد کند. سیمان از ترکیب مصالح آهکی، رس، سیلیس و اکسیدهای معدنی در دمای 1400 تا 1500 درجه سانتی گراد تولید می شود. به جسمی که پس از حرارت دادن به وجود می آید، کلینکر گفته می شود و پس از آسیاب کردن آن به همراه مقدار مناسب سنگ گچ سیمان، تیپ های مختلف به دست می آید.

همچنین با اضافه کردن پوزولان به کلینکر و گچ، سیمان پوزولانی به دست می آید. اندازه دانه های کلینکر 5 تا 20 میلی متر و رنگ آن ها سبز تیره می باشد. منظور از سیمانی که در شاخه مهندسی به کار می رود، آن دسته از سیمان هایی است که ریشه آهکی دارند. این گونه سیمان از ترکیب اکسید کلسیم (آهک) با سایر اکسیدها مثل اکسید سیلیسیم، اکسید آلومینیوم، اکسید آهن، اکسید منیزیم و اکسیدهای قلیایی که میل به ترکیب با آب دارند و در مجاورت هوا و حتی زیر آب به مرور زمان سفت و دارای مقاومت خاصی می گردند، به وجود می آید.

انواع نمای ساختمان :

بدون شک ابتدا لازم است توضیح مختصری در مورد انواع نما ساختمان ارائه کنیم تا یک دید مناسبی از انواع نما آپارتمان در ذهن تان ایجاد گردد و سپس به بیان تفاوت ها و تمایز و مزیت های هر کدام بپردازیم تا اگر قصد اجرای نما آپارتمان یا اجرای نمای سیمانی را در ذهن داشته باشید، بتوانید به درستی در این مورد تصمیم‌گیری نمایید و همچنین با آگاهی از چنین نکاتی، در کاهش هزینه های شما نیز اثرگذار خواهد بود.

اصولا یکی از نکات مهم و تاثیرگذار در ایجاد تنوع چه در انواع ساختمان و چه در نحوه ساخت، نما، طراحی و…جدای از سلایق مختلف افراد، تنوع در مصالح مورد استفاده، تکنولوژی ساخت و موقعیت یا آب و هوای منطقه ای که ساختمان در آن قرار دارد، بستگی دارد.

با این پیش فرض، اما می شود 

 انواع نما آپارتمان :

  1. نمای آجری 
  2. نمای سیمانی 
  3. نمای کامپوزیتی 
  4. نمای سنگی 
  5. نمای شیشه ای 
  6. نمای بایرامیکس 
  7. نمای چوبی 
  8. نمای اتیکس 
  9. نمای سرامیکی 
  10. نمای مینرال 
  11. نمای رومینمای کنیتکس 

همانطور که مشاهده می کنید، دنیایی از انواع نما و متریال وجود دارد که اگر شناخت نسبی با دسته بندی کلی و هر کدام از نماها نداشته باشید، بدون شک گرفتن تصمیم درست کار سختی خواهد بود.اما در کنار انواع مختلف نما آپارتمان که مختصری از کلیت آنها بیان شد، در این مقاله بیشتر قصد داریم به یکی از انواع نما، یعنی نما سیمانی بپردازیم.

انواع نما سیمانی :

جالب اینجاست که خود زیر مجموعه انواع نماها، یعنی نما سیمانی، به تنهایی نیز برای خود دنیایی دارد و شامل انواع مختلف زیرمجموعه می باشد که دانستن درباره هر کدام قطعا جذاب خواهد بود.

تقسیم بندی انواع نما سیمانی  :

  1. نمای سیمان سفید
  2. نمای سیمان شسته 
  3. نمای سیمان تخته ماله 
  4. نمای تگرگی و ماهوتی 
  5. نمای تیشه ای یا نمای چکشی 
  6. نمای سیمانی آب ساب و موزائیک شسته 
  7. نمای خراشی 
  8. نمای رومی سیمانی

چرا نمای سیمانی؟

سیمان به خاطر مقاومت خوبی که در برابر عوامل جوی مثل رطوبت دارد و همچنین قیمت کم تر نسبت به مصالح دیگر مانند شیشه، آجر و غیره، پوشش خوبی برای نمای ساختمان محسوب می شود.