آف کار پوت

آف کار پوت یک وبسایت جهت بروز رسانی دانش روز

آف کار پوت

آف کار پوت یک وبسایت جهت بروز رسانی دانش روز

دیوار پوش چیست؟

دیوارپوش ها انواع مختلفی دارند و انتخاب آن ها برای دکوراسیون منزل بستگی به سلیقه شما دارد اما یکی از شیکترین مدل های آن ها دیوارپوش های چرمی هستند که جلوه لوکسی به منزل تان میبخشند. از دیوارپوش های چرمی برای ساختمان های مسکونی و تجاری و حتی هتل ها نیز استفاده میشود، طرح ها و رنگ های مختلفی هم که دارند که انتخاب را برایتان سخت میکنند. 

 دیوارپوش های چرمی :

دیوارپوش ها، یکی از اجزای بسیار پرکاربرد در طراحی دکوراسیون هستند که می توان از آن برای تزئین اتاق ها، سالن ها و قسمت های مختلف خانه استفاده نمود. استفاده از این نوع پوشش ها سبب می شود تا فضا و محیط دکوراسیون منزل شما متفاوت تر بنظر برسد و به همین دلیل، امروزه نمونه های استفاده از آن را در خانه های مدرن، سنتی و ... با طرح های مناسب با معماری ساختمان مشاهده می کنیم.

دیوارپوش های چرمی، عموما به عنوان مدل های لوکس در این دسته از پوشش ها شناخته می شوند و خود انواع مختلفی دارند که در ادامه به معرفی آنها و ویژگی های و کاربردهایی که دارند، می پردازیم. شما می توانید بسته به سلیقه ای که دارید، از این پوشش در طرح ها و رنگ بندی های مختلف، بسته به میزان بودجه و سبک دکوراسیون منزل خود استفاده کنید.

انواع دیوارپوش چرمی:

  1. رولی 
  2. پنل 
  3. تایل

خصوصیات دیوارپوش چرمی :

دیوارپوش های چرمی به صورت طرح دار تولید می شود و طرح های این محصول سه بعدی می باشد به همین دلیل با افزودن یک بعد دیگر به محیط جذابیت بالایی را برای آن فراهم می کند. همچنین ساختار دیوارکوب های سه بعدی چرمی بدین صورت است که ابتدا طرح های مختلفی که می خواهند برای محصول به وجود بیاورند را بر روی یک تخته با استفاده از فوم اجرا می کنند و سپس بر روی آن روکش هایی از جنس چرم را نصب می کنند.

روکش هایی که بر روی این پنل ها قرار می گیرد می تواند از رنگ های مختلفی برخوردار باشد و یا طرح خاصی بر روی آن اجرا شده باشد که این طرح ها بسته به سلیقه مشتری متفاوت است. البته بیشتر افراد این دیوارپوش ها را به صورت ساده سفارش می دهند و تمرکز خود را بیشتر بر روی رنگ آنها می گذارند تا با دیگر اجزای دکوراسیون به خوبی ست شوند.

مزایای پنل سه بعدی چرمی :

پنل سه بعدی چرمی همان دیوارپوش چرمی می باشند. پوشش های چرمی را نمی توان به صورت یک تکه تولید کرد به همین دلیل معمولا به صورت پنل های تایلی در می آیند که با کنار هم گذاشتن این تایل ها می توان یک دیوار را به صورت یک دست پوشش داد. این دیوارپوش ها دارای خصوصیات بسیاری می باشند که باعث شده تا بیشتر معماران و دیگر مصرف کننده ها را به سمت خود بکشانند. اولین مزیتی که می توان برای این محصولات ذکر کرد قابل جابجایی و نصب در چند محل است. بدین صورت که پس از یک بار نصب کردن می توانید آنها را جدا کرده و بار ها بر روی دیوار های مختلف از آن استفاده کنید و در هزینه ها به مقدار زیادی صرفه جویی به عمل آورید.

ویژگی های این محصولات می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. مقاومت در برابر آتش سوزی 
  2. عایق بودن در برابر صدا و حرارت 
  3. قابلیت ارتجاعی و نرم 
  4. انعطاف پذیری مناسب 
  5. ایمنی بالا
  6. نصب آسان و در مدت کوتاه 
  7. مقاومت در برابر رطوبت و نم

نصب دیوارپوش چرمی :

برای نصب دیوارپوش های چرمی، مثل سایر دیوارپوش ها باید زیرسازی انجام شود. اگر از دیوارپوش چرمی رولی استفاده می کنید بهتر است بدانید زیرسازی آن مانند کاغذ دیواری است و میتوانید کار نصب آن را به راحتی به نصاب ها بسپارید اما اگر که از پنل یا تایل های چرمی برای دیوارهای منزل تان استفاده کنید موضوع فرق میکند و باید از نصاب پنل های کامپوزیتی کمک بخواهید چون پنل و تایل ها باید به دیوار پیچ و رول پلاک شوند.